PROOVISÕIT | Toyota Yaris Cross – värskem, võimsam ja vaiksem
(18)Toyota Yaris Cross on läbi teinud väikese uuenduskuuri – lisandus 130 hj hübriidajam, tehti tööd mürasummutusega, muudeti veermikuseadistust sõidumugavuse nimel, lisati moodsaid ohutuslahendusi jne. Kokkuvõttes on popp B segmendi SUV värskem, võimsam ja vaiksem, kirjutab Accelerista.com.
Toyota Yaris Cross jõudis linnamaasturite peole siis, kui pillerkaar käis juba täie hooga. Hoolimata vaid nelja-aastasest ajaloost on sellest mudelist saanud populaarseim Toyota ja nüüd ka kõige rohkem müüdud väike SUV Euroopas. 2023. aastal otsustasid koguni 200 000 ostjat Yaris Crossi kasuks.
Yaris Crossi eduvalemis on koos kõik see, mida Toyota hästi oskab – kompaktne, väga sõidetav ning säästlik hübriidajamiga auto, millel oma segmendis üsna unikaalselt on saadaval ka nelikvedu.
Yaris kui end tõestanud mudelinimi siia juurde ning Toyotaga kaasnevat usaldusväärset mainet vist ei peagi eraldi mainima – tootja annab hübriidajamile silma pilgutamata 10 aastat garantiid.
Nüüd sai Yaris Cross väikese värskenduse, et konkurentsitihedas B-SUV segmendis veel tugevamalt kanda kinnitada.
Välimus
Yaris Cross on endiselt äratuntava ilmega, disainiuuendused on pigem detailides. Valikusse tulnud Premiere Edition mudel kannab eksklusiivset Urban Khaki värvitooni, mida täiendavad 18″ tumehallid valuveljed.
GR SPORT mudeli kujunduselemendid vihjavad ralliradadele ja rõhutavad jõulisust, kuid tegemist on siiski peamiselt disainiversiooniga. Nii on rohkem valikut erinevale maitsele.
Sõitjateruum ja kasutajamugavus
Yaris Crossi interjööri on värskendatud uute viimistlusmaterjalide ja disainielementidega. Näidikupaneeli alaosa on saanud pehmema katte, lisandunud on ka istmete kattevalikuid.
Tehnoloogialahenduste osas on aga uuendusi rohkem. Juhi ees laiub kohandatav 12.3-tolline näidikupaneel, uusim versioon Toyota Smart Connect multimeediasüsteemist koos juhtmeta Apple CarPlay ja Android Autoga.
Uus multimeediaekraan tundus olevat kiire reaktsiooniga, nii et selles vallas pole midagi ette heita. Meeldivalt täpse ajastusega olid ka navisüsteemi juhised. Juhtmeta laadimisalus ning kaks USB-C pistikut on moodsate sõiduvahendite puhul enesestmõistetavad.
Autojuhi isteasend on mugav, meeldiva klassikalise kujuga rool näidikuid ei varja. Meeldib ka hästi nähtav ja lihtsalt positsioneeritav tuuleklaasinäidik. Kõik tundub olevat läbimõeldult omal kohal. Ja hea uudis on see, et alles on elementaarsed nupud!
Kliimaseadet, helitugevust, istmesoojendust ja muud vajalikku saab mugavalt ja kiiresti käsikaudu juhtida, ilma ekraanimenüüdesse sukeldumata. Väga tänuväärt!
Kõrgema isteasendiga kaasneb hea väljavaade, ees istujail on mugavalt ruumi. Tagaistmel on keskmist kasvu täiskasvanul endasuguse taga istumine täiesti võimalik.
Kuna tegemist siiski väikese linnamaasturiga, siis täiskasvanutel taga istudes mugav olla ei saa, aga nii on ka konkurentidel.
Pagasiruumi on endiselt 400l (nelikveolisel 320 l), pagasiruumi põhi on reguleeritav. Huvitav lahendus on ka kergest painduvast tekstiilmaterjalist pagasiruumi kate – kaalusäästu annab see kindlasti, kuid kõrgema pagasi puhul võib see ilmselt olla ka päris mugav.
Sõidukogemus
Sõita õnnestus uue Premiere Edition mudeliga. Üks oluline uuendus on täiustatud mürasummutus, nüüd on Yaris Crossil parandatud akustiliste omadustega esiklaas, paksemad küljeklaasid ja parem mootoriruumi isolatsioon. Esialgsele versioonile heideti ette suhteliselt suurt mürataset.
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.