Kindlustusettevõtte Gjensidige tellitud ja tänavu aprillis NielsenIQ poolt läbi viidud uuringu kohaselt on elektritõukerattad kõige populaarsemad noorte ehk 16-19-aastaste ja 20-24-aastaste seas. Samaaegselt näitasid uuringu tulemused, et just nende vanusegruppide hulgas kantakse kõige vähem kiivreid. Näiteks 41% uuringule vastanutest 16-19-aastastest ei kanna elektritõukerattaga sõites mitte kunagi kiivrit. Alla 16-aastaste hulgas on Eestis elektritõukerattaga sõitmisel kiivri kandmine kohustuslik.

Gjensidige Eesti filiaali juht Raido Kirsiste tõi kiivrit kandvate sõitjate protsendid murekohana välja. „Vaid 2% Eesti elektritõukerattaga sõitjatest kannab kiivrit. Kindlustusjuhtumite põhjal näeme, et kiivri kandmine võib ära hoida või vähemalt vähendada tõsiste vigastuste tekkimise võimaluse – kiiver päästab elusid,“ sõnas ta.

Kirsiste sõnul ei tõsta elektritõukerataste kindlustamine mitte ainult tõukerataste omanike, vaid ka teiste liiklejate turvalisust. „Tõukeratas võib tabada kellegi vara, näiteks autot, hoonet, akent või koguni inimest. Õnnetuse tekitatud kahju ise kinni maksta on suur rahaline koormus, mistõttu katab kindlustus kannatanule tekitatud kahju. Kindlustushüvitise suurus võib ulatuda kümnetest kuni tuhandete eurodeni, sõltuvalt kahju ulatusest,“ selgitas ta.

Õnnetusjuhtumi korral, mille põhjustab vastutuskindlustusega kaetud elektritõukeratas, saab kannatanu Kirsiste sõnul hüvitist kindlustusseltsilt. Kui kindlustust ei ole, nõutakse kahju sisse õnnetuse põhjustajalt.

Kuna elektritõukerattal või muul kaherattalisel sõidukil ei ole numbrimärki, on liiklusõnnetuse teate täitmisel väga oluline kirjutada üles tõukeratta VIN kood. „Number peab olema sama, mis kindlustuspoliisil. Seega, kui satute liikluses elektritõukeratta õnnetusse, on äärmiselt tähtis kirjutada üles selle VIN kood,“ tuletas Kirsiste meelde.

Küll aga tõi Kirsiste välja ka positiivseid reegleid, mida Balti riikide suurlinnades elektritõukerataste ohutu kasutamise jaoks kehtestatakse:

  • Märgistatakse elektritõukerataste parkimiskohti;

  • Luuakse aeglustustsoone, kus tõukerataste piirkiirus on madalam;

  • Mõnes kohas on elektritõukerattad keelatud, kui need on jalakäijatele liiga ohtlikud

  • Alates 2024. aasta 1. detsembrist peavad elektritõukerattad olema kindlustatud.

Õnnetusjuhtumi korral, mille põhjustab vastutuskindlustusega kaetud elektritõukeratas, saab kannatanu Kirsiste sõnul hüvitist kindlustusseltsilt. Kui kindlustust ei ole, nõutakse kahju sisse õnnetuse põhjustajalt.