Tesla moodustas aprillist juunini 49,7 protsenti elektriautode müügist, võrreldes 59,3 protsendiga aasta varem, teatas uuringufirma Cox Automotive.
See on esimene kord, kui ettevõtte turuosa langeb kvartalis alla 50 protsendi, vahendab New York Times. Need numbrid on märk sellest, et Tesla on kaotamas oma domineerimist turul, mille ta tegelikult 2012. aastal lõi, kui ta tõi turule Model S sedaani. Enne seda autot müüdi Ameerika Ühendriikides väga vähe elektrisõidukeid.
Üldiselt kasvas USA elektriautode müük 11,3 protsenti võrreldes aastataguse ajaga, mis näitab, et tarbijate nõudlus selle tehnoloogia järele on endiselt hea, isegi kui müük ei kasva enam üle 40 protsendi aastas, nagu eelmisel aastal.
Ameeriklased ostsid või liisisid kvartali jooksul üle 330 000 elektriauto ja väikeveokite, mis moodustas 8% kõigist kolme kuu jooksul müüdud või liisitud uutest autodest. Aasta varem moodustasid elektriautod 7,2 protsenti turust.
Paljud tarbijad ostavad nüüd elektriautosid tuntud autotootjatelt nagu BMW või Ford, kellel on suured edasimüüjate võrgustikud, mis suudavad pakkuda hooldust ja remonti.
Tesla müük on kannatanud ka vananeva mudelivaliku tõttu. Selle enimmüüdud sõiduk Model Y tuli müügile 2020. aastal, mis teeb selle tööstuse standardite järgi vananenuks. Hyundai ja selle sõsarettevõte Kia pakuvad Teslast rohkem elektrimudeleid, mis on konkurentsivõimeliste hindade ja uuema disainiga.
Tesla teatas eelmisel nädalal, et tema ülemaailmne müük langes teises kvartalis 4,8 protsenti võrreldes aastataguse perioodiga.
Musk võis Tesla müüki kahjustada ka sellega, et ta omaks parempoolset poliitikat talle kuuluval sotsiaalmeediaplatvormil X. Elektriautode omanikud kipuvad olema liberaalsed või vasakpoolsed ning elektriautode müük on suurim osariikides, kus üldjuhul valitakse osariigi- ja föderaalametitesse demokraadid.