Tallinnas asuv laadimisjaam avati kui maailma esimene, kus kaugjuhitavad sõidukid saavad laetud automaatse juhtrööpa abil. Avamisüritusel esitleti Elmo tänavalegaalset kaugjuhitavat Nissan Leaf’i ja Renault Zoe’t, mis on spetsiaalselt laadimislahenduste pakkuja Elonroadi poolt ümber ehitatud.
Kaugjuhtimistehnoloogia arendaja Elmo vajas täielikult automatiseeritud laadimissüsteeme võimaldamaks kaugjuhitavate autode laadimist kohtades, kus füüsiline isik ei saa autot käsitsi laadida eesmärgiga vähendada laadimispeatusi, lisatööjõu vajadust ja minimeerida lisasõite Elmo kontorisse ja tagasi.
Elektrisõidukite puhul, mis on varustatud kaugjuhtimise tehnoloogiaga, esitlevad kaablipõhised laadimissüsteemid olulisi operatsioonilisi väljakutseid, rõhutades automaatse laadimise vajadust. Tallinnas avatud automaatne laadimissüsteem on esimene samm selles suunas, kõrvaldades inimsekkumise vajaduse, optimeerides tegevuse efektiivsust ja toetades sujuvaid kaugjuhitavate sõidukite operatsioone. Tulevikus plaanib Elmo luua rohkem laadimisjaamu, et toetada oma tehnoloogia litsentsimist ja ülemaailmset laienemist.
Projekti kaasrahastab EIT Urban Mobility, mille asutas Euroopa Liidu asutus Euroopa Innovatsiooni- ja Tehnoloogiainstituut.
„Inimvaba laadimine on ülioluline, et säilitada meie juhtpositsioon kiiresti kasvavas kaugjuhtimise sektoris. See rõhutab meie strateegilist lähenemist kaugjuhitavatele sõidukitele ja tõstab esile kaugjuhtimise tehnoloogia märkimisväärse arengu viimase pooleteise aasta jooksul,“ rääkis Elmo tegevjuht ja kaasasutaja Enn Laansoo Jr.
„Oleme valmis toetama Elmo’t ja nende partnereid nende äritegevuse laienemisel. Meie jaoks on väga huvitav sellist tüüpi projekti viia ellu riigis nagu Eesti, mis on digitaliseerimise esirinnas. Lisaks esindab projekt täiuslikku kombinatsiooni kahest megatrendist – elektrifitseerimisest ja jagamismajandusest,“ ütles Elonroad’i tegevjuht Karin Ebbinghaus.