FOTOD | Kõige raskem, kõige kiirem, kõige võimsam - BMW uus M5 arendab enam kui 700 hobujõudu
(29)Mudel on 40 aastaga saanud kaalus tonni juurde
![Uus BMW M5](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/b7cb3866-038f-4dd3-acf8-9f48bcdddd7f.jpg?noup&w=1200&h=711&fx=0.443939&fy=0.680469&ch=0.8437&cw=1&cx=0&cy=0.1563&r=16:9&rotate=0&flip=0)
BMW esitles enam kui 700 hobujõudu arendavat ja esimest korda hübriidajamiga M5 sedaani, tegemist on 40- aastase ajalooga M5 seitsmenda (G90) põlvkonnaga.
Nelikveolise pistikhübriid M5 kapoti alt leiab 4,4-liitrise kahe turboga V8, mis koostöös elektrimootoriga arendab kokku 535 kW ehk 727 hobujõudu - sellest V8 bensiinimootori võimsus on 585 hobujõudu. Hübriidajami maksimaalne pöördemoment on kokku 1000 Nm - sellest bensiinimootori pöördemoment 750 Nm. Võimsus viiakse ratasteni kaheksakäiguline M Steptronic käigukasti abil.
Mootori võimsusest piisab M5 kiirendamiseks paigalt kiiruseni 100 km/h 3,5 sekundiga. 200 km/h tunnis saavutab sõiduk paigalt startides 10,9 sekundiga, tippkiirus on elektrooniliselt piiratud kas 250 km/h või eraldi tellitava M Driver Package puhul 305 km/h.
BMW väitel on tegemist seni kiireima M5-ga. Mis on tõsi selles vaates, et 0-200 km/h on uus M5 tõesti vanast natuke kiirem (10,9 s vs 11,1). 0-100 km/h on uuel versioonil näitaja 3,5 ja vanal 3,4 sekundit.