Kolmandik Eesti elanikest vahetab oma telefoni uue vastu alles pärast seda, kui vana rikki läheb: pakutakse kvaliteetsete seadmete täisteenusrendi võimalust
Balti riikides tehtud uuring näitas, et 36% Eesti elanikest uuendab oma nutitelefoni alles siis, kui see rikki või kaotsi läheb. Ning veel paistavad eestlased uue telefoni soetamisel silma sooviga raha kokku hoida, ent kasvab ka nõudlus kvaliteedi järele.
iDeal Groupi CEO Antti Adur ütleb, et just need suunised ja ostjate muutuvad harjumused on tekitanud eestlastes huvi seadmete tellimise vastu läbi Smart Deali täisteenusrendi.
Kasvab armastus tehnoloogiate vastu
Tänavu Balti riikides läbi viidud uuringust* selgusid tarbijate tehnoloogiate ja nutiseadmete kasutamisega seotud vajadused. Uuring näitas, et suurem osa Eesti elanikkonnast – 36% – uuendab nutitelefoni alles siis, kui see on katki või kaduma läinud.
Lisaks vahetab 24% elanikkonnast oma telefoni iga 4–5 aasta tagant ja veel 21% teeb seda iga kolme aasta tagant. Kuigi eestlased uuendavad oma telefone harvemini kui näiteks leedulased, on A. Aduri sõnul huvi tehnoloogia vastu aina kasvamas.
„Ning veel 11% Eesti elanikest uuendab oma seadmeid igal aastal või iga kahe aasta tagant. Eesti elanike huvi tehnoloogia vastu kasvab üha ning soov uuendusi teha suureneb, et globaalsetest trendidest mitte maha jääda. Elanikud uuendavad oma nutitelefone mitte ainult siis, kui need rikki lähevad, vaid ka seetõttu, et nad ei ole enam rahul olemasoleva funktsionaalsusega ja soovivad proovida uuendusi. Eesti elanikud on tehnikafännid, kuid samuti tahavad nad teha rahaliselt kasulikke otsuseid, mistõttu pööravad üha rohkem tähelepanu Smart Deali teenusele,“ räägib A. Adur.
Eelistatakse raha säästa
Samuti näitas uuring, et eestlased soovivad uue seadme ostmisel raha säästa. 64% vastajatest kulutab uue telefoni soetamiseks alla 600 euro. Siiski ei hoia raha kvaliteedi arvelt kokku ülejäänud inimesed, kui nad rahuldavad oma soovi omada uusimat tehnoloogilist kogemust.
„Rohkem kui kolmandik – 36% – Eesti elanikest on uue seadme ostmisel nõus maksma 600–1300 eurot. Selline on tipp- ja esmaklassiliste nutitelefonide hind. Sarnane on olukord ka teistes Balti riikides,“ väidab A. Adur.
Eksperdi arvates tunnevad Eesti elanikud tõesti üha suuremat huvi uusimate tehnoloogiate vastu ja koguni 26% elanikkonnast kasutab nimelt Apple`i nutitelefone – see on kõigist Balti riikidest kõige rohkem.
Harjumused muutuvad
Kogu Baltikumis läbi viidud uuringus analüüsiti ka elanike huvi nutiseadmete teenuste vastu. iDeali arendatud teenus Smart Deal annab võimaluse tellida uusimad seadmed igakuise ühe kuumaksega. Eksperdi hinnangul lubab Smart Deali teenus vahetada seade uue vastu iga kahe aasta tagant veelgi edukamalt ja lihtsamalt ning vastab seetõttu eestlaste vajadusele mitte liiga palju kulutada.
„Kui küsiti, kas nad kaaluksid seadme täisteenusrenti, vastas koguni 40% Eesti elanikest positiivselt. Seega võib öelda, et kuigi uuendame oma nutitelefone harvemini, on vajadus seda tihedamini teha üsna selge,“ märgib A. Adur.
Tema sõnul kasvab seoses tarbijakäitumise muutumisega ka vajadus tellimisteenuse kasutamiseks. Inimesed soovivad mitte ainult mugavat viisi oma kasutatud seadmete uuendamiseks, vaid tahavad ka vältida muret, mida teha vanadega. Pärast lepingu lõppemist, kui klient on valinud endale uue seadme, hoolitsetakse vana seadme eest – seade valmistatakse ette teiseseks kasutamiseks või antakse taaskasutusse.
„Viimaste aastakümnete jooksul on tarbimistrendid kardinaalselt muutunud – me ei osta enam ammu sisu CD-del või kassettidel, sest tellime lihtsalt võimaluse kuulata oma lemmikmuusikat või vaadata filme. Nutitehnoloogiatega on sama lugu – Smart Deali teenus võimaldab mitte ainult kiiresti ja lihtsalt Apple’i seadmeid kasutama hakata, vaid ka vahetada vanad uute vastu, mis turule ilmuvad, ning teha seda oma rahaasju planeerides,“ räägib juht.
See teenus on A. Aduri sõnul mõeldud kõigile, kes soovivad kohe ja pidevalt uusimaid tehnoloogiaid kasutada – kui tootja laseb välja uue seadme, siis saavad nad oma vanad seadmed välja vahetada. See kehtib nii nutitelefonide, sülearvutite, kellade kui ka kõrvaklappide kohta.
Ekspert rõhutab, et Smart Deali teenuse kasutamine on imelihtne – tellimuse saab esitada igas füüsilises iDeali salongis ning see ei nõua sissemakset ega tagatisraha – teenus töötab rendipõhiselt. Pärast esimese kuumakse tasumist saab valitud seadmeid kohe kasutama hakata.
Täiendavalt saavad säästa need, kes soovivad vana seadme välja vahetada ja seda uuendada – selleks on loodud tagasiostuteenus. Tagastades vana seadme, on kliendil võimalik soetada uus seade vana seadme väärtuse võrra soodsamalt.
*Uuring viidi läbi Avad Baltic tellimusel Leedus, Lätis ja Eestis interneti teel. Leedus viidi uuring läbi 14.–22.veebruaril ning kokku küsitleti 1013 vastajat vanuses 16–64 aastat. Lätis viidi uuring läbi 15.–23.veebruaril ning kokku küsitleti 1002 vastajat vanuses 16–64 aastat. Eestis viidi uuring läbi 15.–22.veebruaril ning kokku küsitleti 1002 vastajat vanuses 16–64 aastat.