Ent Škoda lipulaev pole üksinda naabermaale kolitud. Ka Volkswagen Passati üheksandat põlvkonda ei koostata enam Saksamaal, vaid need väljuvad samast tehaseväravast. Pole ime – tehniliselt on tegu lähisugulastega ja kokkuvõttes tähendab see madalamaid tootmiskulusid.

Uudiseks võib kvalifitseeruda ka asjaolu, et olukorras, kus suuri D-segmendi sedaane-universaale üksteise järel pensionile saadetakse, Škoda isegi ei mõtle sellele, vaid tõi turule juba neljanda põlvkonna universaali ja sedaani (mis on küll sisuliselt luukpära). Esimesena jõuavad meile praktilisemad universaalid ning see oli ka proovisõiduautoks.

Veelgi suurem. Rõhutatult.

Uus mudel sai natuke pikem (4 cm), 5 mm kõrgem (ülikriitiline mõõde, sest miks peaks oma auto ees iga päev pugema ja roomama!) ja pole vist põhjendamatu kiitus, et sedaan näeb tõeliselt kaunis välja. Ka universaal on elegantne ning mõjub hetkel näovärskendust ootava Octavia kõrval hoopis õhulisema ja dünaamilisemana – mõistetagu neid kulunud väljendeid kuidas tahes.

Peale vaadates hakkab kohe silma Škodale omane vagu kapoti keskel. Selle äär järgib radiaatorivõre kuju, mille raam pole enam kroomitud, vaid Škoda väitel on tegu uue materjaliga, mida kutsutakse tumedaks kroomiks. Kuigi viimase keemilist koostist ei avaldata, näeb see kaasaegne välja ning olevat ka igati kestlik.

Superb on suur auto ning disainerid on mänginud erinevate joonekujuliste elementidega, et selle ruumikust veelgi välja tuua. Sisemuses rõhutavad need peamiselt auto laiust (mida on niigi piisavalt), väljaspool rõhutab auto pikkust külgjoon, mis kulgeb esituledest läbi ukselinkide kuni tagatuledeni.

Škoda Superb 2024

Viimaste külgedel on nüüd uudsed sõrmi meenutavad valgustatud elemendid. Need servad aitavad ühtaegu parandada auto aerodünaamikat ning avardada autot visuaalselt.

Tuled on Superbi mõlemal kerevariandil samad, ent see on ka kõik, mida nad taga jagavad, sest nii sedaanil kui universaalil on erinev tagaosa kujustus.

Ülimugavad istmed

Istume rooli taha. Tänapäeval on väga vähe autosid, kus rool poleks kahes suunas (ette-taha ja üles-alla) reguleeritav… ning peaaegu sama vähe neid, kus see reguleerimisulatus on piisav. Ikka jäävad käed lühikeseks, kuigi isteasend on pigem „bussilikuks“ seatud või on mingi muu häda. Uus Superb on sellest patust prii, rooli reguleerimisulatus ületab vajaduse. Tubli, Škoda!

Kas pruun nahk sisemuses (nagu oli proovisõiduautol) meeldib või mitte, on sügavalt maitse asi. Õnneks pakutakse ka tagasihoidlikumaid toone – aasiapärane eelistus ei ole kohustus, vaid üksnes võimalus, loomult konservatiivse eestlase jaoks on valikus ka teisi variante.

Oma 2841 mm teljevahega pakub Superb esi- ja tagaistmetel sõna otseses mõttes kuninglikult ruumi. Tagaosas laiub hiiglaslik pagasiruum, vastavalt 645 liitrit sedaanil ja tervelt 690 liitrit universaalil. Lisaks sõidab seda kattev ruloo ise edasi-tagasi (Simply Clever!) ja selle alla saab luua mõnusa kiiktoolilaadse pesa, kuhu on võimalik paigutada näiteks väiksema koera (palun mitte järgi teha, tegu on üksnes teoreetilise konstruktsiooniga!).

Pagasiruumi sügavus on olnud läbi aegade nii Superbi üks suuremaid eeliseid kui ka puudusi. Kui on soov ilma riideid määrimata midagi selle eesosast kätte saada, siis on suureks abiks pagasiruumi vaheseinad, kuid need on saadaval ainult koos topeltpõrandaga. Seega viimase tellimine lisavarustuse nimekirjast on rangelt soovituslik!

Piiksub neli korda

13-tolline infolustisüsteem toimetab kiiresti, pilt on selge ja kontrastne ning kiri piisavalt suur. Arvestades, et Superbi klientuur ei pruugi olla esimeses nooruses, on see Škoda lähenemine end igati õigustanud. Helikvaliteet on korralik, ehkki tipptasemeni on veel arenguruumi.

Tänu Euroopa Liidu reeglile, mille kohaselt peab auto pisimalgi lubatud kiiruse ületamisel juhti sellest valjuhäälselt teavitama (kiirusehoiatus), on autotestides edaspidi uus kriteerium: mitme ekraanipuudutusega on võimalik see välja lülitada ning jõuda tagasi peamenüüsse?

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.