Välimuselt on auto silmatorkav ja tähelepanu köitev, oma paaripäevase proovisõidu ajal tabasin kümneid uudistavaid pilke. Pidama jäid need just tuledel, nii esimestel kui tagumistel – ning tuled on saanud tõesti täiesti uue väljanägemise.

Taga näeme kogu auto laiuse enda kätte võtvat ja külgedelegi ulatuvat ühtset plastiga kaetud komplekti, millel keskmes on VW logo ja külgedel punased horisontaalseteks ribadeks disainitud tuled, mis ümbritsetud omakorda mustade ja hõbedaste elementidega. Lihtsamal varustustasemel vilguvad tagumised suunatuled suunatuled tavaliselt, rikkalikumatel animatsiooniga:

Uus Volkswagen Tiguan

Sama disainikeel saab jätku ees – ikka logo keskel ja tuled servadel ning kogu lahendus kaetud läbipaistva plastiga. Uus kapotiosa lahendus rõhutab selgelt sellele, et tegemist ei ole mingisuguse mahtuniversaali vaid tõesti linnamaasturiga. Eripäraks on kõrgem, võimsama välimusega esiosa. Puhta disainiga esiosa tõstab esile ka seda, et õhutakistustegur on paranenud 0,33-lt 0,28-le:

Uus Volkswagen Tiguan

Auto külgedel näeme nii ees kui taga õige pisut kaarjaid liikuvust andvaid jooni, millega haakub märksa sirgem tootjale omane sirge joon kere allosas. Valge auto puhul annavad stiilset kontrasti mustad katusereelingud, peeglid ja veljed. Ukse käepidemed on eelkäijaga võrreldes madalamal. Rattad on kuni 20-tollised ja rattakoopaid ümbritsevad kaared märksa jõulisemad kui varem:

Uus VW Tiguan

Autosse istudes tõmbab esmalt tähelepanu pehmete pindade rohkus: polsterdatud on pea kõik: uste sisepinnad, käetoed, isegi armatuurlaua pealne. Istmed olid minu autol R-L:ine stiilis ehk sportlikud ja selga hästi toetavad – kasulikku mugavust lisas kolme eri stiili massažifunktsioon mõlemas esiistmel, mille saab sisse lülitada istme välisküljel olevast nupust.

Uus Volkswagen Tiguan

Istmed on ka igas suunas elektriliselt juhitavad. Osadel versioonidel on olemas neljasuunaline nimmetoe reguleerimine. Istmesoojendus ja -ventilatsioon lisaks. Auto heliisolatsioon on suurepärane ja välist müra jõuab autosse päris vähe.

Sõltuvalt varustusastmest on autol erineva suurusega multimeediaekraani, neist suurim on 15-tolline pirakas. Minu autol oli see veidi väiksem:

Uus Volkswagen Tiguan

Selle ekraani kõige kasutatavam funktsionaalsus on kahtlematult iga sõidu alguses kiiruseületamise hoiatuse väljalülitamine. VW võiks veel vaeva näha ja selle ühe puudutusega kaotavaks muuta, hetkel tuleb ekraani üleribale vajutada, siis see tüütu eurofunktsionaalsus välja lülitada ja siis koduekraanile naasta.

Ekraani all on jätkuvalt alles mõned svaibitavad pinnad helitugevuse ja temperatuuri reguleerimiseks. Miks need düsfunktsionaalsused ikka veel alles on, ma ei tea. Roolilt kaotas õnneks VW need puutepinnad juba ära ja seal saab taas inimese kombel nuppudele vajutades asju ajada.

Mõnevõrra üllatav on käiguvalitseja asukoht ja toimivus. Selleks on disainitud pulk rooli taha sinna, kus asub tavaliselt kojameeste juhthoob. D-käigu sisselülitamiseks tuleb selle pulga otsa keerata päripäeva ja R-käigu valimiseks vastupäeva. See tähendab omakorda, et kojameeste juhtimine on viidud roolist vasakule – sinna, kuhu selle on pannud veel vist vaid üks autotootja maailmas ja seegi Saksamaalt.

Väga mugav asukoht on disainitud aga mootori võtmevaba käivitamise nupule – see asub kohe kahe istme vahel täpselt parema käe sõrmede ulatuses:

Uus Tiguan on umbes kolm sentimeetrit eelkäijast pikem, kuid kõrgus, laius ja teljevahe jäävad peaaegu samaks. Kolmanda põlvkonna Tiguani pagasiruumi mahutavus on kasvanud 37 liitri võrra 652 liitrini.

Uus Volkswagen Tiguan

Auto mootorite osas on peamiseks uuenduseks see, et lisandunud on pikamaa pistikhübriidid (eHybrid, võimsusega 204 ja 272 hj): ühe laadimisega saab elektriliselt sõita kuni 120 kilomeetrit. Toitjaks on 19,7 kWh kõrgepingeaku.

Saadaval on ka turbodiiselmootorid (TDI), turbobensiinimootorid (TSI – mõlemad 2,0-liitrised neljasilindrilised mootorid) ning poolhübriidsüsteemiga varustatud turbobensiinimootorid (eTSI – 130 ja 150 hj, 1,5-liitrised neljasilindrilised turbomootorid). 142 kW Tiguan 2.0 TDI standardvarustuses on 4MOTION nelikveosüsteem, nelikveoliste versioonide maksimaalne veojõud on kuni 2300 kg. Kõigil teistel Tiguanitel on esivedu.

Pistikhübriidi puhul on esmakordselt standardvarustuses ka kiirlaadimine alalisvooluga. Kokku on erinevaid mootoriversioone koguni kaheksa.

Pikkadel sõitudel annab elektrimootori ja 1,5-liitrise turbobensiinimootori liit pistikhübriidi sõiduulatuseks kuni 800 kilomeetrit.

Lisavalikus on Park Assist uusim versioon, mis võimaldab esmakordselt Tiguanis täisautomaatset parkimiskohta ja sealt välja sõitmist kuni 50 meetri kaugusel ning kaugjuhitavat parkimist kasutades nutitelefoni.

Tiguani tulekuga esitleb VW oma uut häälabilist nimega IDA, selle taustal tegutseb ka ChatGPT. Olemas on ka kiiruse ja muu info esiklaasile projitseerimise funktsionaalsus.

Varustustasemeteks on jätkuvalt Life, Elegance ja R-Line. Algtaseme Tiguani versioon on juba varustatud selliste standardsete detailidega, nagu Digital Cockpit, 32,8 cm (12,9-tolline) teabe- ja meelelahutussüsteem, V2X hoiatussüsteem, täiendav keskmine turvapadi (ees) ja külgmised turvapadjad taga, ühetsooniline Climatronic (automaatne kliimaseade, USB-C pordid 45-vatise laadimisvõimsusega (ees), mustad katusereelingud ja standardsed abisüsteemid, nagu Side Assist (reavahetuse abi), Front Assist (hädapidurdussüsteem), Lane Assist (rajalt kõrvalekaldumise hoiatus), tahavaatekaamerasüsteem ja dünaamiline liiklusmärkide ekraan. Standardvarustusse kuuluvad ka LED-esituled ja 17-tollised valuveljed.

Uue Tiguani mootorivalik:

Uus VW Tiguan

Varustuses on DCC Pro (Dynamic Chassis Control) koos kaheklapiline amortisaatoritega. Lisaks on uue mudeli standardvarustuses sõidudünaamika juhtimine - MQB süsteem, mis juhib elektrooniliste diferentsiaalilukkude (XDS) ja DCC Pro poolt juhitavate amortisaatorite toimimist. Rataste ühekaupa pidurdamine ja amortisaatorite jäikuse valikuline muutmine suurendavad sõidumugavust ja kurvide läbimise jõudlust tänu millele on juhitavus neutraalsem, väledam ja täpsem.“

Uue Tiguani hinnad algavad kõigest 31 500 eurost, see on tõesti imevähe ja pigem Taigole kohane hind.

Tiguani esitleti esmakordselt 2007. aastal ja sellest ajast alates on seda kogu maailmas müüdud üle 7,4 miljonit. VW ise loeb masinat keskmise suurusega linnamaasturiks ning võrdleb teda selliste konkurentidega nagu Hyundai Tucson, KIA Sportage või Nissan Qashqai. Eestis müüdi Tiguani eelmist versiooni möödunud aastal 327 tükki.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid