Muidugi ei oota ma, et istun pereliikur-Lamborghinisse ja lendan sellega päikeseloojangusse. Prooviautos on 1,5-liitrine diisel – väga paljud enam diislit ei pakugi! Kuid selle näitajaid sa tõenäoliselt baaris uhkusega sõpradele ei mainiks. Vähemalt mina ei teeks seda.

Üldiselt tundub Peugeot’st rääkimine üsna ebavajalik – seda tuleb kogeda. Ma peaaegu näen, kuidas teie näole ilmub naeratus. Kogeda „Peux-i“? Aga ma olen kindel, et alles pärast selle rooli istumist mõistate, millistest kõrgetest tunnetest prantslased räägivad.

Auto on üllatavalt… kompaktne. See embab sind igast küljest ja muutub justkui sinu ülikonnaks – pärast üsna pikka istme reguleerimist sulandun sellega üheks tervikuks. Kuigi tegu on universaaliga, ei hiilga see suure ruumiga tagaistmel ega pakiruumis, kuid mahutan sinna ikkagi oma Ikea kastidest koosneva pagasi. Hiljuti proovitud vaat et väikese korteri mõõtu Superbiga võrreldes on 508 siseruum kohandatud reisijate suuruse järgi.

Peugeot 508 SW universaal

Sõidan käänulisel teel kuskil Läti maapiirkonnas. Põllud vahelduvad üksteisega, tee lookleb ees ja ma järgnen sellele, Peugeot järgib iga mu käeliigutust, korrates tee kurve. Võib-olla ütlen nüüd raskesti seeditava arvamuse, aga olen veendunud, et Peugeot on hetkel üks parimaid esiveoliste juhile suunatud autode tootjaid. Ja ma räägin tavalistest, igapäevastest autodest, mitte võimsatest Hyundai N-idest või Honda Type R-idest.

Ja kui 508 juhitavus ja „sportlikkus“ mingil hetkel ära tüütab, võid lihtsalt sellega kruiisida, panoraamkatuse avada ja lasta Focal muusikal oma maagiat ja meeleolu luua. Selles mõttes suudab auto olla veidi universaalsem.

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.