Proovisõiduautot liigutas edasi 1,2-liitrine R3 turbomootor, mis arendab 96 kW, lisajõudu pakuvad kaks elektriajamit. Esimene elektrimootor on põhiseade, millel 50 kW ja 205 Nm, toiteallikaks on 2 kWh liitiumioonaku ja seda kasutatakse elektrirežiimis sõitmiseks.

Lisaks vastutab sisepõlemismootori käivitamise ja käikude vahetamise eest sekundaarne kõrgepinge-generaatorkäiviti. Kombineeritud jõudluseks märgitakse 146 kW ja 205 Nm. Kiirendus „sajani“ võtab aega 8,8 sekundit.

Renault’ hübriidsüsteemist

Uue Espace automaatkäigukasti loomisel on kasutatud Renault’ F1 kogemust, see ühendab endas kahte käiku elektrimootorile ja nelja käiku sisepõlemismootorile.

Mitmerežiimiline automaatkäigukast valib hübriidi jaoks sobiva käigu järgmiste valikute hulgast:

  • Täiselektriline (rattaid liigutab ainult elektrimootor)

  • Dünaamiline hübriid (sisepõlemismootor ja elektrimootor kombineeritult)

  • E-ajam (elektrimootor liigutab rattaid, sisepõlemismootor laeb akut)

  • Sisepõlemismootor (aktiivne ainult sisepõlemismootor, liigutab rattaid või laeb akut)

  • Regeneratiivne (rattad liigutavad akut laadivat elektrimootorit)

E-Tech hübriidseade käivitub automaatselt, kui aeglustate või pidurdate. Näiteks iga kord, kui lasete gaasi lahti, hakkab regeneratiivne pidurdus tööle ja laeb akut. See toimib väga tuntavalt, auto kiirus väheneb muljetavaldavalt, eriti kui regeneratiivne pidurdus on häälestatud maksimumile.

Hübriidseade on ka ennustav, ehk kui hakkate linna jõudma, proovitakse enne seda maanteel aku võimalikult täis laadida, et linnas saaks sõita võimalikult palju elektriga. Antud info tuleb autole navigatsiooniinfo põhjal.Seda, kuidas hübriid parasjagu toimetas, oli väga huvitav jälgida ka näidikuplokist.

Mõõtmed ja välimus

Espace pikkuseks on märgitud 4722 mm ja laiuseks 1843 mm. Espace’iga on Renault teiste tootjatega võrreldes vastuvoolu ujunud, sest uus mudel on üllatuslikult eelkäijast väiksem. Eelmisest generatsioonist on uus auto 137 mm lühem, 71 mm kitsam ja lausa 215 kilo kergem.

Auto välimus on küll väga subjektiivne, aga minu arvates on autole antud superhea välimus. Esiots on pisut agressiivne. Külje pealt vaadates on väga efektne pärast tagauksi ülesse tõusev puusajoon. Auto näeb ka tagant tänu efektsetele tuledele küllaltki iseloomulik välja.

Sõitjateruum ja multimeedia

Sõitjateruumis domineerivad kaks suurt R-Linki ekraani – üks on otse juhi ees ja teine on keeratud juhi poole. Otse juhi ees olev näidikuplokk on konfigureeritav. Mõlemat ekraani jooksutab Google’i tarkvara, mis toimib superhästi, ekraanid on ilusa selge välimusega, reageerivad kiirelt ja hangumisi ei esine. Eriti tahaksin kiita auto navigatsiooni, mis Google Mapsil põhinevana on väga mugav lahendus.

Eesistujatel on veel meeleoluvalgustus, mis teeb auto sisemuse pimedas väga hubaseks. Proovisõiduauto oli tippvarustuses ja evis ka esiklaasinäidikut, mis oli pikal teekonnal samuti väga mugav. Sealt näeb näiteks kohanduva püsikiirushoidiku infot ja navigatsiooni juhiseid, aga soovi korral ka muud olulist.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena