Auto pagasiruumi maht juhul, kui piirdutakse viiekohalise autoga, on koguni 1818 liitrit. Selle ava on tehtud ka mõnusalt lai, nii et sinna on mugav paigutada ka suuremõõtmelisi esemeid. Pagasiruumi mahud on järgmised:

- 1818 liitrit 5-kohalises versioonis, mille teine istmerida on kokkuklapitud

- 777 liitrit 5-kohalises versioonis, mille teine istmerida on lõpuni ette lükatud

- 159 liitrit 7-kohalises konfiguratsioonis, kui kolmas rida on paigas

Renault Espace

Teises reas istujate tarvis on aga nii palju põlveruumi, et sellega ei oska esimese ehmatusega nagu midagi pealegi hakata:

Renault Espace

Auto on esmalt 21 cm pikem kui Austral – see tähendab veidi pikemat pikivahet ja veidi pikemad tagumist eendit. Täpsemalt on auto 4,72 meetrit pikk (14 cm lühem kui eelmine põlvkond) ja salong on veelgi pikem (kolmanda reani 2,48 meetrit). Teisalt, siit tulenebki hea uudis teises reas sõitjatele, kelle käsutuses on kuni 32,1 cm põlveruumi.

Oluline on see, et ka ta teises reas istujate istmetoed on kuni 31 kraadi kallutatavad ja edasi-tagasi libistatavad ning nad saavad kasutada kahe tagareisija korral topsihoidjaga keskmist käetuge.

Renault Espace

Kolmandas reas (mis on tellimisel tasuta) reisijate käsutuses on 12,8 cm põlveruumi ja Easy Access funktsioonid, mis võimaldavad neil teise rea istmeid 260 mm ettepoole lükata ja seljatuge ettepoole kallutada. Igal reisijal on eelpingutiga turvavööd, puutelülitiga laevalgustid, USB-C laadimisdokid.

Auto sisemuses on kõik väga tuttavalt renault’lik. Leiame sealt 12,3-tollise kergelt juhi poole suunatud puuteekraani, mõnusalt laia ja ette-taha liigutatava kahe istme vahelise käetoe, kolmes osas kohandatava näidikutedisplei ja lisavarutusena ka esiklaasinäidiku. Sõidurežiimide vahetamise nupp on toodud mõnusalt rooli alumisse osa, raadio juhtumine toimub rooli taga täpselt sõrmede ulatuses oleva nupustiku abil.

Renault Espace
Renault Espace

Väga korralik on masina helisüsteem, mille on tootnud Harman Kardon, sellel saab heliseadete valiku lihtsustamiseks mh valida selliste režiimide vahel nagu kontsert, lounge, stuudio jne.

Juhiabisüsteemide hulgas leiame loomulikult sõidureas hoidja, adaptiivse püsikiirusehoidja, 360-kraadise kaamera koos parkimisanduritega, pimenurgaandurid, tagurdamisel kokkupõrget ära hoidva automaatpiduri jpms.

Auto pikkusele vaatamata käitub see kurvides ja ringteedel äärmiselt täpselt ja manööverdamisel on saavutatud üllatavalt väike pöörderaadius. Põhjus selles, et sellele autole on antud kiirusel kuni 50 km/h kuni 5-kraadine pööramisvõime ka tagumistele ratastele. Kuni selle kiiruseni pööravad tagumised rattad esiratastega vastassuunas, suurtel kiirustel aga kraadijagu samas suunas – see peaks andma autole teelpüsimise stabiilust.

Suurem nurk (võrreldes eelmiste põlvkondade 3,5 kraadiga) lühendab 4CONTROL Advancediga auto pöörderaadiust äärekivist äärekivini 10,4 meetrini (nagu võrratult väiksema Renault Clio puhul), võrreldes 11,6 meetriga vaid kahe ratta roolimisel.

Renault Espace

Auto katuselt leiame lisavarustusena enam kui ruutmeetri suuruse (pikkus 1,33 meetrit, laius 0,84 meetrit) panoraamklaasi. Selle klaasi koostis filtreerib välja UV-kiired ja enamiku sissetulevatest infrapunakiirtest ning peegeldab salongist tulevat soojust. Seega ei ole vaja pimendavat kardinat, et hoida kuumust ja pimestamist eemal.

Auto suurusele vaatamata (samas ligi 150 kg eelkäijast kergem) on sellele päris mõnus ja sujuv kiirendus, sportrežiimis kohalt startides jäi nii mõnigi kõrvalrea mersu või bemar üllatunud Espace’i tagatulesid vaatama.

Autole pakutakse seejuures vaid täishübriid ajamit, mille fossiilne pool kujutab endast 3-silindrilist 1,2-liitrist bensiinimootorit ning elektriline pool kaht elektrimootorit ja koguni 15-käigulist automaatkäigukastiga. See kõik kokku annab jõudu koguni 200 hj. Nii ongi auto kiirendus sajani vaid 8,8 sekundit, mis auto suurust ja mootori väiksust arvestades on ju päris kena näit. Täielik vastand sama grupi toodetavale samas suuruses Dacia Joggerile, mis ei taha eriti üldse paigalt liikuda ja mis valgusfoori taga seisma jäädes sellise vibra sisse võtab, et prillid tahavad ninalt kukkuda.

Auto keskmiseks bensiinikuluks sain ligi 6 liitrit sajale, mis on taaskord täiesti normaalne näit.

Varustustasemetest ka:

Algtaseme varustuses Techno on 24-tolline OpenR ekraan, elektriline tagaluuk, juhtmevaba telefonilaadija, 19-tollised rattad, Isofix-süsteemid teise rea vasakul ja paremal istmel ning turvapakett koos pimeala hoiatussüsteemiga.

Esprit Alpine’i varustus lisab salongi sportlikkust – ja see on Espace’is uus. Peatugedel on A- ja noolekujuline logo, armatuurlaual oleval Alcantara kangal on sinised tepingud.

Iconic varustustasemel on saarepuiduga viimistletud armatuurlaud ja hele liivahall nahkpolster, mis on kombineeritud Mokka Browni põrandakattega. Istmeid ja nende kaldenurka saab elektriliselt reguleerida ning need on soojendusega (nagu ka rool). Juhiistmel on ka nimmepiirkonna massaažimehhanism.

Proovisõiduauto pärines ABC Motorsist, mudeli hinnad seal algavad 41 290 eurost.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid