KUULA | Autoklaasi parandus säästab keskkonda, klaasivahetus tekitab prügi
Nii nagu me sorteerime prügi, nii me võiksime ka rohkem autosid parandada. Eestis parandatakse vaid kümnendik autoklaase, enamik klaase vahetatakse uute vastu. Podcastis arutlevad kindlustuseksperdid, kuidas autoklaaside ja teiste autodetailide parandamine aitab kaasa keskkonnasäästlikkusele.
Mitmed kindlustusseltsid soodustavad näiteks autoklaasi parandamist läbi kasko omavastutuse vähendamise, klaasivahetuse korral tuleb aga omavastutus katta. Hea on teada, et sõiduki garantii ei katke, kui klaasi parandatakse.
Kui klaasiparandusest tekib 3-14 grammi prügi, siis vahetusel üle 14 kilogrammi. Kindlustuseksperdid soovitavad auto remonti viies küsida, kas autoklaasi oleks võimalik parandada selle vahetamise asemel. Üldjuhul on võimalik autoklaasi parandada ja tulemus on vahetusega samavääriline.
Saates saab veel teada:
mis autodetaile saab üldse parandada ja mida on mõttekas vahetada
kas klient saab sekkuda remonditöösse, kui tegu on kaskojuhtumiga
mis vahe on liikluskindlustusel ja kaskokindlustusel.
Saates annavad selgitusi pikaaegse kogemusega kindlustuseksperdid - If Kindlustuse Balti kahjude tehniline vanemekspert Marion Meius ja Eesti Liikluskindlustuse Fondi kahjukäsitluse juht Toomas Pajo.
Saatejuht on Tanel Talve.
Loe autoklaasi paranduse kohta lähemalt SIIT.