PROOVISÕIT | Peugeot E-3008 viib Stellantise suure sammuga elektriajastusse
(9)Uustulnuka efektne välimus võib juhtida tähelepanu kõrvale asjaolult, et peamine uudis peitub kaunilt disainitud pinna all. See on Stellantise STLA Medium platvorm, mis saab aluseks kontserni kõigile tulevastele C- ja D-klassi sõidukitele, kirjutab Accelerista.com.
Iga uue mudeli turuletulek on oodatud sündmus. Erilisem sündmus on aga täiesti uue platvormi kasutuselevõtt, mis saab aluseks väga paljudele erinevat marki elektrilistele sõidukitele.
Me räägime Stellantise uuest STLA Medium platvormist, mida saab tulevikus näha C- ja D-klassi Peugeot’, Opeli, Citroëni, Fiati ja DS-i erinevate mudelitena, mida valmib ligikaudu kaks miljonit aastas. Aga kõige esimesena esitleb seda Peugeot E-3008. Arvestades, et 3008 on Peugeot globaalne bestseller, on ootused kõrgel.
Linnamaastur? Krossover? Laugpära?
Esimese põlvkonna 3008 oli mahtuniversaal, teise põlvkonna mudelist sai linnamaastur. Kolmanda põlvkonna ehk E-3008 kirjeldamiseks kasutab tootja aga sõna fastback. Laugpära-linnamaastur ei ole just maailma kauneim termin, aga õnneks ei nimetata seda kupeeks, nagu paljudel teistel kombeks. Olgu siis pealegi laugpära. Peugeot peab stiilsest disainist lugu ning E-3008 näeb välja modernne ja kena.
Kroomitud detailid ei olevat enam moes ja neid siit ei leia, selle asemel on palju läikivmusta. Ka rattakaartel. Muide, iluliistudest ja kroomdetailidest loobumise põhjuseks on jätkusuutlikkuse saavutamine disaini abil, nagu ka taastöötlusmaterjalide kasutamine.
Küljed on minimalistlikult siledad, süvistatud aknaraamide lahenduse headuses tahaks aga jäätunud lumega päriselus veenduda. Esi- ja tagatuled on väga efektsed, nagu ka laugpära langev katusejoon. Valikus on 6 välisvärvitooni, millest sinised näivad väga kaunid.
Üsna omapärased on asümmeetrilise disainiga valuveljed – efektsed, ent kui nende ebakorrapärane paigutus silma jääb, siis võib see korraarmastajat häirima hakata.
Mõõtmetelt uustulnuk kasvanud eriti ei ole (pikkus 4,54m, laius 1,89m, kõrgus 1,64m), olles üks kompaktsemaid C-segmendi elektriliste linnamaasturite seas.
Sõitjateruum ja kasutajamugavus
E-3008 interjöörikujundus on silmapaistvalt hästi õnnestunud. Tumedas sõitjateruumis on kasutatud meeldivalt palju helehalli tekstiili – nii uksepaneelidel kui armatuurlaual, mis koos valgustuslahendustega loob kvaliteetse ja õdusa keskkonna. Meeldiva üllatusena leiab pehme katte ka uksetaskutest.
Sõitjateruumi silmapaistvaim element on üle armatuurlaua kaarduv 21-tolline ekraan, mis koondab endasse nii juhi näidikutepaneeli kui ka puutetundliku meediaekraani. Peugeot’ väike lopergune rool ekraanil olevat infot tõepoolest ei varja, tootja on selles nii veendunud, et esiklaasinäidikut sellele mudelile ei pakutagi.
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.