Näiteks nähes tagaluugil kirja 55 TFSI, tahaks sellest instinktiivselt järeldada, et tegu on massiivse 5,5-liitrise turbotatud bensiinimootoriga, kuid tegelikult peidab end selle numbri taga hoopis… kolmeliitrine? Lõpuks on otsustatud, et segadusseajava nomenklatuuri aeg on ümber.

Uus, ilma numbriteta nimeloogika sai mingis mõttes alguse juba Q8 E-Troniga, kuid nüüd ütles Audi elektrisõidukite tooteportfelli müügi- ja turundusjuht Florian Hauser uue Q6 E-Troni esitluse järel otse välja, et numbrite lisamise vajadus edaspidi puudub.

Seega nelikveoline Q6 E-Tron kannab lisanime Quattro, „kuumem“ variant saab nimeks SQ6 E-Tron ning tagaveoline jääb lihtsalt Quattro lisanimest ilma. Kui aga mudelil peaks olema valikus mitmes suuruses akupakke, võib suurema akuga mudeli nimele lisanduda Performance.

Numbrid kaovad ka sisepõlemismootoritega mudelite pagasiluukidelt, kuid veel pole otsustatud, kas ka turundusmaterjalidest ning mudelikonfiguraatoritest.

Kuid muus osas võib segadus jätkuda – varasem A4 saab uue põlvkonnaga nimeks A5, A6-st saab A7. See lüke teeb võimalikuks Audi tulevikuplaani kasutada oma elektrisõidukite nimetamisel paarisarve ning sisepõlemismootoriga autode puhul paarituid.

Mudelivalikust kaovad elukaare lõppu jõudes A1 ja Q2, tulemas on BMW X7 ja Mercedes-Benz GLS-i konkurent Q9 – üks Audi viimaseid uusi sisepõlemismootoriga mudeleid enne plaani lansseerida alates 2026. aastast ainult elektrisõidukeid ning sisepõlemismootoriga mudelite tootmine 2033. aastaks lõpetada.

Vana nomenklatuuri hingusele saatmise eel meenutame korra veel, mida erinevad numbrid tähendavad:

  • 30 – võimsus vahemikus 81-96 kW

  • 35 – võimsus vahemikus 110-120 kW

  • 40 – võimsus vahemikus 125-150 kW

  • 45 – võimsus vahemikus 169-185 kW

  • 50 – võimsus vahemikus 210-230 kW

  • 55 -võimsus vahemikus 245-275 kW

  • 60 – võimsus vahemikus 320-340 kW

  • 70 – võimsus üle 400 kW