Seega oli BMW minu jaoks agressiivse maskuliinsuse võrdkuju. Loomulikult jäid meelde ka BMW saavutused mootorispordis ja sportlik ideoloogia, kuid ma kasvasin üles ajal, mil Venemaalt pärit krimidraamad nagu „Žmurki“, „Bumer“ ja teised jäid koolilaste nõrgalt arenenud meeltesse kauaks. Tõsised autod tõsistele inimestele.

Kuid BMW-s ilmselt ei vaadatud „Bumerit“ ega „Žmurkit“ ja nende brändi maine meie laiuskraadidel oli neile tundmatu. Kuidas muidu oleks sündinud BMW i5 M60? Elektriline sedaan M-logoga. Raske on ette kujutada, kuidas sellisega võiks sõita „ärikohtumisele“ Rootsi lõvi juures Narvas.

Et olla samal lainel inseneride ja disaineritega, teeme vaimse eksperimendi. Kui olete vanem kui 25 aastat, meenutage oma tundeid, kui nägite esimest korda 2004. aasta E60 kerega „viiest“. Pärast E39, mida olime harjunud pidama klassikalise disaini näiteks, tundus uus „viis“ vähemalt vastuoluline, aga 10-15 aasta pärast leidis see tee fännide südametesse. Olen kindel, et sama juhtub M3/M4 suurte „sõõrmete“, uue „seitsme“ ja „viie“ disaini ning asjaoluga, et need ärisedaanid on saadaval täiselektrilisena. Ja minu arvates sobib elektriajam auto iseloomuga suurepäraselt.

BMW i5 M60

Minu proovitud i5-l on umbes 442 kW/600 hj, mis teeb selle võimsamaks kui enamik eelnevaid M5 versioone (viimane M5 Competition versioon on siiski võimsam). Uskumatud 820 Nm kiirendavad sedaani „sajani“ 3,8 sekundiga, mis on isegi M-versiooni kohta hämmastav.

Talvel on raske seda võimsust rakendada, kuid niipea, kui rattad leiavad asfaldilt väärtusliku haardumise, paiskub auto edasi, justkui oleks see hiiglaslikust lingust välja lastud. Ja samal ajal on sees elektriautole iseloomulik vaikus ja mugavus. Jah, draamat siin pole, kuid sees istudes ei tundnud ma selle järele ka erilist vajadust.

Loe täispikka proovisõidulugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.