Gloucestershire’i labori teadlased on need jäätmed muutnud petrooleumiks. Sõltumatute testide käigus on leitud, et see kütus on peaaegu identne tavalise fossiilse reaktiivkütusega.

Firma tegevjuht James Hygate on Gloucestershire’is juba 20 aastat madala süsinikusisaldusega kütused tootnud. Kuigi see kütus toimib kui fossiilne petrooleum, ei ole selles fossiilset süsinikku - see on fossiilivaba kütus.

Lendamine moodustab 2% maailma süsinikuheidfetest, mis panustavad kliimasoojenemisesse. Süsiniku eemaldamine lendamisest on olnud üks suurimaid katsumusi.

Arendatakse küll elektrilennukeid - näiteks üks firma Cotswoldsis lubab vesiniku-elektrilised lennud tosinale reisijale 2026. aastaks. Kuid selleni, kuni massilendmine hakkab toimima täiesti uue tehnoloogia abil, võib kuluda aastaid või lausa aastakümneid.

Seega on mitmed firmad hakanud kiiruga arendama fossiilkütuste vaba petrooleumi.

„Me tahtsime leida tõeliselt madala hinnaga toorainet, mida on väga palju,“ rääkis Hygate. Nad proovisid enne mitut eri varianti, kui jõudsid inimväljaheiteni.

Ühendkuningriigi kogu reoveevarustus kataks umbes 5% riigi lennukikütuse kogunõudlusest. See tundub küll kui väike hulk, kuid Hygate on väga elevil.

Tänapäeval on ainult 0,1% lennukikütusest „säästev“. Hygate’i eesmärk 5% tundub sellega võrreldes üsna suur. Samuti kasutab ta toorainet, mida keegi teine ei taha, kuid mis on universaalne.