YouTube on viimasel ajal reklaamiblokeerijate tõrjumise tõsiselt ette võtnud, alustades juunis videote keelamise AdBlocki kasutajatele testimisega ja nüüd viimastel päevadel seda laiendades. YouTube’i kommunikatsioonijuht Christopher Lawton teatas The Verge’ile teisipäeval, et platvorm on käivitanud ülemaailmsed jõupingutused, et julgustada kasutajaid lubama reklaame või proovima YouTube Premiumi.

YouTube Premiumi hinnad on praegu Eestis 8,49 € kuus individuaalse paketi eest ja 12,99 € kuus perepaketi eest (pärast 1-kuust tasuta prooviperioodi). Premiumiga saab lisaks reklaamivabalt videote vaatamise võrguühenduseta või teiste rakenduse taustal videosid vaadata ning muusika voogedastusplatvormi YouTube Music Premiumi teenuseid kasutada.

Kui Youtube’i kasutades reklaamiblokeerijat kasutada, võib videot avades ette tulla sõnum, et videot ei saa vaadata, kuni YouTube pole brauseris lubatud või reklaamiblokeerija pole välja lülitatud.

YouTube on sel aastal oma platvormile mitmeid muudatusi teinud. Muuhulgas lisas firma enda TV rakendusele 30-sekundilised reklaamid, mida ei saa vahele jätta. YouTube loodab, et meelditab enda pikkade reklaamipausidega inimesi Premiumi tellima. Samas tõstsid nad hiljuti selle hinda ning eemaldasid Premium Lite versiooni.

Oktoobris eemaldasid sajad tuhanded kasutajad enda reklaamiblokeerijaid, mis tundus olevat seoses YouTube’i plaanide laienemisega, teatas Wired. Samal ajal leiti, et rekordarv inimesi laadivad alla alternatiive, mida YouTube ei tuvasta.

Populaarseid reklaamiblokeerijaid nagu Ghostery ja AdGuard kustutati brauseritest oktoobris rekordarvudes, samal ajal kui neid, mida YouTube veel ei tuvasta, rekordiliselt alla laaditi. Nende hulgas oli AdGuardi tasuline versioon.

Osad kasutajad on hakanud YouTube’i enda lehe asemel kasutama Newpipe nimelist lehte, milles saab vaadata YouTube’i videoid reklaamivabalt. Samamoodi on pöördutud teiste brauserite kasutamise poole, kuna osad reklaamiblokeerijad nendes siiki töötavad.