Eesti päikeseauto koondise tiimijuhi Mart Erik Kermese sõnul saavutas tiim esikolmikusse jõudes oma eesmärgi, kuna võistlustulle astuti aastatepikkuse kogemusega tiimidega üle maailma, kel on ette näidata ka varasemaid poodiumikohti.

„Me poleks jõudnud siia ilma tiimi, sponsorite, mentorite ja fännide toetuseta. Nad on meisse uskunud ja olnud alati olemas sõltumata sellest, kuidas meil parasjagu läheb. Oleme selle eest südamest tänulikud,“ sõnas Kermes.

Lisaks poodiumikohale teenis Solaride’i tiim ka eriauhinna tehnilise ülevaatuse parimana. „See meeskond tegi kohtunike elu lihtsaks ning ehitas täpselt sellise auto nagu nad seda dokumentides lubasid,“ teatas ürituse korraldaja oma kõnes.

Pühapäeva õhtul Adelaide’i konverentsikeskuses toimunud auhinnatseremoonia tõi kokku 38 tiimi liikmed üle maailma, kus kuulutati välja iga kategooria võitjad. Ühekohaliste challengeride võitja selgus reedel, kuid cruiser-klassi lõplik tulemus selgus pärast laupäevast kohtunike hindamist. Hindamisel vaadati auto praktilisust, disaini ja ehituse teostust.

Bridgestone World Solar Challenge’i peakorraldaja Chris Selwoodi sõnul on võistlus eriline, kuna suur osa sellest on seiklus, mitte võidusõit.

„Tiimid, kes on sellest võistlusest osa võtnud, on pidanud rinda pistma tulekahjude, kõrgete ja madalate temperatuuride ning tuultega. Hoolimata sellest on nad hakkama saanud. See on võimalik ainult siis, kui sõiduk on vastupidav ja töökindel. Sõiduk, mis suudab sellele kõigele vastu pidada ja teekonna läbida on suur saavutus,“ kirjeldas Selwood.

Järgnevatel päevadel tegeleb tiim pakkimise ja renditud asjade tagastamisega, et juba 5. novembri õhtul kell 18:00 saabuda Tallinna Lennujaama, kuhu on kõik oodatud tiimi vastu võtma.

Veel kolmapäeval olid kogu võistlusklass eemaldatud

Alles kolmapäeval teatas Solaride meeskond, et maailmameistrivõistlustel juhtus pretsedenditu olukord, kus kõik Eesti päikeseauto koondisega samas klassi võistlevad tiimid langesid konkurentsist välja. Väljalangemise põhjuseks oli tarvidus laadida akusid enne 1200 km pikkuse distantsi lõppu. Neljanda võistluspäeva lõpuks on lisalaadimisvajaduse tõttu langenud konkurentsist välja kõik cruiser-klassi tiimid.

Võistluse punkte arvestatakse seega esimese tervikuna läbitud etapi põhjal. Viimasesse kontrollpunkti Tennant Creeki omal jõul sõitnud tiimid jätkasid kõik võistlemist. Lisaks Solaride’ile jõudsid finišisse neli tiimi – Sunswift Racing, Minnesota Ülikool, Apollo ja Deakini ülikooli tiim Ascend. Võistluses startisid kaheksa cruiser-klassi tiimi.

Päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge ei hinnata võistlevaid tiime ainult kiiruse järgi, vaid lõplik paremusjärjestus selgub kompleksse hindamissüsteemi põhjal.

Lisaks sõidule sai punkte ka tehnilise kontrolli eest. Enne 3022 km võistlust Austraalias Darwinist Adelaide’i tuli läbida autode tehniline ülevaatus (scrutineering), kus hinnatakse päikeseauto elektrisüsteeme, mehaanilist poolt, valgustust, sõitjate turvalisust, auto reeglitele vastavust mõõtude osas jne. Lisaks tehnilisele poolele tuleb päikeseautodel läbida kvalfikatsioonisõit, teha pidurdustest ja sõita slaalomit ettenähtud ajavahemikus.

Eesti päikeseauto tiim oli ainus, kes läbis tehnilise ülevaatuse puhtalt ega pidanud minema järgnevatel päevadel uuesti kontrolli.

Alates 2019. aasta maailmameistrivõistlustest kehtib reegel, et päikeseautot tohib kogu võistluse vältel laadida vaid kaks korda, 1200 km etappide järel.