Osad saidid müüvad uusi iPhone’e lausa 900 jüaani (116 eurot) võrra alla jaemüügihinna.
Analüütikud on pakkunud selgituseks, et uusim iPhone ei müü Hiinas nii hästi kui selle eelkäijad. Üks analüüsifirma Counterpoint Research ütles eelmine nädal, et iPhone 15 müük on 4,5% madalam kui oli iPhone 14 müük 17 päeva pärast selle turuletoomist. See ei pruugi tunduda kui palju, kuid see vahe tähendab Hiinas miljoneid ühikuid.
Hiinas lubab Apple küll aeg-ajalt partner-müüjatel allahindlusi pakkuda, et nõudlust suurendada. Kuid ka Hiina e-kaubanduse platvormid on sattunud hinna-kvaliteedi suhtes lahingusse, kuna tarbijad tõmbavad majanduslanguse tingimustes kulusid kokku. Kusjuures on allahindlused eelseisva iga-aastase Singles Day ostufestivali põhirõhk.
PDD Holdingsi Pinduoduo pakub praegu 128GB versiooni iPhone 15 Plusist 6098 ¥ (802 €) eest, mis on 900 ¥ (118 €) võrra odavam kui Apple’i jaemüügihind.
Alibaba e-poes Taobaos maksab 512 GB iPhone 15 Pro Max 10698 ¥ (1380 €), samas kui Apple’i poes maksab see 11999 ¥ (1578 €).
Ühtlasi on nüüd analüüside kohaselt Huawei uus telefon edestanud müügis uut iPhone’i. GizChina andmetel näitab Counterpoint Researchi viimane aruanne, et Huawei müüs Hiinas pärast turuletoomist 1,6 miljonit Mate 60 telefoni ja rohkem kui iPhone 15 seeria. Mate 60 seeria tuli küll paar nädalat enne iPhone 15 sarja turule.
Hiina on Apple’i jaoks oluline, sest see on piirkond, kuhu ettevõte tarnib kõige rohkem iPhone’e. Kuid seoses Huawei Mate 60-seeria taaselustamisega ei tundu praeguste iPhone’i mudelite seis Hiinas paljulubav.