„Kui tegemist oleks puhtalt keskkonnamaksuga, siis me võiksime unustada kõik muu, unustada inimeste maksevõime ja maksustada ainult seda CO2-e, mis on tehnilises passis kirjas. Elektriautod oleksid sel juhul 0-maksuga, kui me leiame, et nende jalajälg on lõpmatult väiksem, kui fossiilkütusega autol. Sel juhul võiks võrdluse tuua alkoholiaktsiisiga, mille puhul me ka ei räägi alkohooliku maksevõimest,“ rääkis Madis Aben taskuhäälingusaates „Autotund“.

„Aga iga maksu eesmärk on täita riigikassat ja me ei pea seda üldse häbenema. Praegu on see aktuaalsem, kui kunagi varem vist Eesti riigi ajaloos. Ja seal on juba teised põhimõtted: õigluse nimel tuleks lähtuda inimeste maksevõimest ja majanduslikust efektiivsusest,“ lisas Aben.