Mercedesele omase tähistuse kohaselt – mida kaugemal tähestikus, seda suurem auto – paikneb GLC Coupé (koos GLC-ga) GLB ja GLE Coupé vahel. Auto on ehitatud MRA2 platvormile, millel baseeruvad mitmed teisedki praegu toodetavad mudelid, sealhulgas GLC aluseks olev C-klass (W206).

Kõige ilusam Mercedes hetkel?

Mercedes-Benzi loetakse viimase kahe aastakümne suure moevoolu – kupeestamise – loojaks ja eestvedajaks. See trend algas “taksomersu“ muutmisega ärikliendile sobivaks CLS-iks nullindate alguses ning sai üleilmse hoo sisse koos lauge sabaga linnamaasturite võidukäiguga (mille pioneer oli BMW X6).

Puristid võivad loomulikult öelda, et sõna Coupé kasutamine viieukselise krossoveri juures on pühaduseteotus, kuid kuni Euroopa Komisjon pole andnud välja direktiivi selle kohta, kuidas autosid kutsuda tohib, teevad turundusosakonnad seda nii, nagu ostjaile meeldib. Ja kui annakski, siis “rahvusvahelistele klientidele“ müüdaks ikka, kuidas parasjagu vaja.

Kuna maitse üle ei vaielda, siis võib julgelt väita, et tegu on vaieldamatult Mercedese ühe ilusama, kui mitte kõige kaunima mudeliga hetkel. Tal puuduvad nii EQ-seeriale omane pontsakus kui GLA/EQA ja GLB/EQB tagaosa disain – viimatimainitute puhul jääb mulje, et disaineri tööpäev sai enne läbi, kui auto valmis sai. See pole muidugi ainult Mercedesele iseloomulik.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Tehnilise poole pealt suuri erinevusi GLC-ga ei ole ning sisemus ja esiosa on neil autodel sarnane. Siiski on Coupé pisut pikem, laiem ja madalam kui tava-GLC. See parandab proportsioone ning lisab voolujoonelisust.

Autole eest otsa vaadates hakkab silma, et radiaatorivõre ei meenuta enam üldse võre, vaid on kaetud pisikestest kolmeharulistest tähtedest mustriga. Eesmine kaitseraud on rõhutatult massiivne ning kolmeharuline täht selle kohal nii suur, et sellest mööda vaadata pole võimalik.

Tagaosas üllatab Mercedes positiivselt, jättes ära viimase aja moehaiguse – tagatulesid ühendava punase kriipsu. Standardis on ka kaks kroomimitatsiooniga väljalaskeava, kuid need on tegelikult “pimedad“ ja summutiots on täiesti märkamatuna auto põhja alla viidud. Lihtne, aga siiski efektne. Välimuse osas ei saa uuele GLC Coupé-le midagi ette heita.

Moodne, kuid klassikaline

Ka sisemus on noobelmargile kohaselt luksuslik, väljapeetud ning kvaliteetne. Mercedese infolustisüsteem on kõigi autode hulgas parimate seas ning selle loogika on enamikul mudelitel sarnane. Käiguvalits (mitte enam kang) on kolinud rooli külge nii ,nagu ta seal ka möödunud sajandi esimeses pooles oli.

Kui EQE SUV laes puudusid kõik lingid, siis GLC Coupé puhul on kaks tükki esimeses reas siiski olemas. Tundub, et vanuseline diskrimineerimine pole õnneks vähemalt sellesse autosse jõudnud. Küll aga jääb lõpuni arusaamatuks Mercedese otsus tagaistmele jätta peatoed kujul, mis ei peitu seljatoe sisse.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena