Linnriik võttis 1990. aastal ummikute vastu võitlemise meetmena kasutusele 10-aastase õigussertifikaadi (COE) süsteemi. Singapuri tulevastel autoomanikel peab olema COE, et nad saaksid sõiduki osta.
Sertifikaate müüakse iga kahe nädala tagant oksjonitel, kusjuures valitsus kontrollib müüdavate sertifikaatide arvu.
Koos maksude ja imporditollimaksudega on see süsteem teinud Singapurist maailma kõige kallima riigi, kus autot osta.
Näiteks uus standardne c maksab Singapuris umbes 250 000 Singapuri dollarit (SGD), mis sisaldab COE sertifikaati ja makse. See on umbes kuus korda kallim kui USAs.
Väiksemate autode, mootorrataste ja tarbesõidukite jaoks on olemas eri liiki COEd.
COE hinnad on mitu kuud järjest saavutanud rekordkõrgusi, kuna pandeemiajärgne majanduse taastumine on suurendanud nõudlust ja valitsus kavatseb järgmisel aastal vähendada sertifikaatide allahindlusi.
Madalaim COE maksab 104 000 SGD, mis on peaaegu kolmekordistunud alates 2020. aastast, kui pandeemia ajal nõudlus uute autode järele väiksem oli.
Ka nn avatud kategooria, mille puhul ei ole piiranguid, milliste autode jaoks seda saab kasutada, jõudis rekordtasemele - 152 000 SGD.
Vaatamata sellele, et Singapur on suhteliselt väike, on seal maailmas kõige rohkem miljonäre. Kuid tavaliste Singapuri elanike jaoks, kelle keskmine palk on umbes 70 000 Singapuri dollarit aastas, tähendab COE-kava, et neil võib olla raske endale autot lubada.
Valitsus julgustab elanikke kasutama ühistranspordisüsteemi, mida on hinnatud üheks parimaks maailmas. Eelmisel aastal eraldati riigi raudteevõrgu laiendamiseks ja uuendamiseks järgmise kümne aasta jooksul enam kui 60 miljardit SGD.
Linnriigis, kus elab umbes 5,5 miljonit elanikku, oli eelmise aasta lõpu seisuga veidi alla 1 miljoni sõiduauto.
Uute COEde arv sõltub sellest, kui palju vanu autosid teedelt eemaldatakse.