PROOVISÕIT | EQE SUV – kas hetkel parim täiselektriline Mercedes-Benz?
(12)Mercedese uusim EQ-seeria linnamaastur pakub uskumatut sõidumugavust, on pilgeni täis kõrgtehnoloogilisi lahendusi ja liigub kõrvulukustavalt vaikselt, kuigi ümar kujustus ei pruugi kõigile ostjaile meeldida ning keerulisel tarkvaral on arenguruumi, kirjutab Accelerista.com.
EQE SUV on Mercedese täiselektriliste autode mudelirivis kaheksas. Sarnaselt suuremale EQS SUV-le on see EQE sedaani mugavam, praktilisem ja ruumikam versioon. Ja kui E-klass kujutab endast läbi aegade Mercedese olemust parimal moel, siis kas EQE maastur teeb sama särtsu-mersude hulgas?
Ehkki Mercedese mudelirivi on pikk ja mitu korda reformitud tähistus võib asjatundmatul inimesel pisut segadustki tekitada, on seal selge süsteem. EQS SUV asub seal suurte üliluksuslike EQS-mudelite all ning EQA, suurema EQB ja vananeva EQC kohal. Ja nagu ikka tähendab EQ Mercedese puhul täiselektrilisust ning SUV – see on juba maitse asi, kas krossoverit või linnamaasturit. Transpordiameti arvates on tegu lihtsalt universaalkerega sõiduautoga.
EQE linnamaasturid valmivad täielikult süsinikuneutraalse tootmisprotsessi tulemusel USA-s Alabama osariigis asuvas Mercedes-Benz Tuscaloosa tehases, samast tehasest tulevad ka teised EQE ja EQS seeria autod. Erinevalt aga vanast EQC-st, mille veoakud tarnib LG Chem, valmistab EQE SUV kõrgepingeakud maailma suurim tootja CATL.
Vastuoluline välimus
Maitse ei üle vaielda. Asjaolu, et tegu on kuuekohalise numbri eurosid (proovisõiduauto hind oli 138 612 €) maksva sõidukiga, peaks muidugi omanikest püüdma teha härrasmehi, isegi kui nad seda sünnipära ja kasvatuse poolest ei ole. Ja halba maitset heas seltskonnas küll tolereeritakse, aga ei afišeerita.
Nii ongi seni ilmselt parim Mercedese mudel (arvestamata muidugi hinnakirja) kogunud erinevaid arvamusi oma ümara, mõne meelest mahtuniversaaliliku, teise arust lihtsalt armsa kujustuse poolest. Kas eristumine elegantsest GLC Coupe stiilist tuleb üksnes tuuletunnelist, praktilisusest või on soov olla äratuntavalt EQ-Mercedes, teatakse mõistagi vaid Stuttgartis.
EQE SUV-l on teiste EQE- ja EQS-seeria autodega sarnane nina, mis koosneb suurest läikivmustast esituledega integreeritud iluvõrest. Tagaosas tulevad servast serva ulatuvad tagatuled tuttavad ette oma 3D LED-elementide ning animeeritud lähenemis- ja lahkumisefektidega.
EQE linnamaastur jätkab ka teiste Mercedese EQ-seeria autode traditsiooni, mille puhul juht kapotti enam avada ei saa, ainus avaus on pesuvedeliku luuk vasakul esitiival. See tähendab aga ühtlasi, et mitme konkurendi “frunk“ ehk ninas olev pagasiruum elektri-mersudel puudub.
Välimuse puhul sõltub palju sellest, mis karva autoga on tegu. Valgele värvile moodustab tume katus koos tagumise aknaga ühtlase alternatiivi ja see kontrast mõjub ühtaegu nii suursuguse kui dünaamilisena. Kui aga auto on kaetud halli metalliku või harjumuspärase musta värviga, ei ole see pooltki nii efektne. Selle auto jaoks ON värv oluline!
Vastuolulised sõnumid luksuslikust sisemusest
Mercedesele on omane juba mitmendat uudismudelit järjest kuni kõige kallimani saata kliendile tajutava koostekvaliteedi osas segaseid sõnumeid ja nii võibki mõnele ostjale jääda võõraks stiil katta esiistmed tagant kõva plastikuga. Samas võib seda otsust mõista, sest tõenäoliselt tuleneb vastav vajadus hoopis tagumisse ritta paigutatavast järeltulevast põlvkonnast, kes ilmselgelt oma jalgu alati paigal ei hoia. Aga EQS SUV puhul?
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.