Mõte ja teostus (sõidame detsembrikuises lumetormis Kreekasse autot tooma!) olid täiesti hullumeelsed, kuid kas see õigustas end?

Proloog

Enne, kui vastlõppenud hooajast rääkida, võtan turbokiirusel kokku eelmise, 2022 võistlushooaja tulemused Punase MR2-ga ja miks üldse sai vastu võetud otsus uue autoga võistlema asuda. Kolisin Punasega teadlikult tänavaklassist võidusõiduautode klassi Unlimited 2000, sõites tänavarehvidel – et konkurents oleks põnevam!

Audru esimesel etapil õnnestus alistada 1,30 ja saavutada parimaks ringiajaks 1,29,94. Hooaja algusest sai ka video toodetud:

Sellele järgnes tõdemus, et tänavarehviga Unlimitedis poodiumile asja ei ole – parimad sõitsid 2 sekundit kiiremini. Ometi pidin hooaja viimasel sõidul oma sõnu sööma – lõpuks valmis saanud antitiiva lahendus tõi mu aja 1,27,67 peale ja ma lõpetasin poodiumi kõrgeimal kohal, hooaja lõpptulemuseks Unlimited 2000 teine koht.

Kuid selleks hetkeks jõudsin olukorda, kus aegade parandamine oleks hakanud nõudma ebaproportsionaalselt palju raha. Sõiduandmete järgi jätsin ma Punasesse Audrus umbes sekundi, täisslikkidega oleks veel 1,5 sekundit leidnud. Aga edasi? Ikka jõud! Ja 2ZZ-GE mootorist jõu pigistamine läheb maru kalliks, kui jääda truuks oma lubadusele, et see auto jääb vabalthingavaks…

Seega järgmine loogiline samm oleks olnud mootorivahetus palju võimekama Honda Civic Type R-ilt pärineva K20 vastu. Korralikult tehes ja töö hinda sisse arvestades on see umbes 10 000-eurone ettevõtmine… Kui aga Kreekas ilmus müügile juba valmis auto K20, täispuuri, suurte pidurite ja veel paljude, paljude ringrajasõiduks sobilike modifikatsioonidega, oli selge, et mõistlikum oli teine, roostevaba kerega auto juurde tuua.

Kogu talvisest autotoomise ettevõtmisest sai kirjutatud kokku neli lugu: otsus ja minek, kohapealne melu, sündmusterohke tagasisõit ja juurde ka Uku Tampere perspektiiv mulle vastu sõites.

2023 esimene etapp

2023 Bestlapi võistlushooaeg koosnes samuti viiest etapist – kaks Audrus, kaks Raplas ja üks Raassillas. Kuna pidevast ehitamisest hakkas Punasega juba üleküllastus saabuma, võtsin Mustaga palju pingevabama lähenemise – selle hooaja otsustasin sõita peaaegu midagi muutmata selles seades, kuhu ta eelmise omaniku poolt 13-aastase arendustöö tulemusena jõudnud oli.

K20 MR2 Spyder Audrus

Ettevalmistus hooajaks läks kiirustamiseks, nagu ikka – hooldus, sillastend ja kaalumine (966 kg poole paagi kütusega) Rada autos, siis shakedown Tabasalus ja juba järgmisel päeval esimene Audru etapp mulle tegelikult võõra autoga, mille kõige hirmutavamaks osaks oli piduripedaali ülitundlikkus, ABS-i puudumine ja suurte pidurite naksakus väiksegi pidurirõhu kõikumise peale rattad blokki pidurdada.

Ometi sai Punase parim aeg löödud, ja seda alles autot tundma õppides, kulunud rehvidega, väga turvaliste pidurduspunktidega ja täiesti kohutava eelviimase kurvi trajektooriga. Kahjuks ei tulnud uus isiklik rekord nii veenvalt, nagu ma seda lootnud olin. Video parimast, 1,27,54 ringist on siin, ajaparandust seega vaid 0,13 sekundit:

Paraku ilmnes ka see, et Audrus on mürataseme jälgimise osas väga rangeks mindud ja Must MR2 sõitis limiidi lõhki. Vana hea traatharjad-väljalaskesse-ja-võre-toruklambriga-ette võimaldas mul ka teiseks sessiooniks peale saada, et võistluse tulemus kirja läheks. Lõpetasin oma klassi teise kohaga.

Seega tuli juba siit nimekirja üks oluline muudatus, milleks raha kõrvale panema hakata – hooaja viimaseks etapiks uus väljalase. Lisaks oli selge, et pidurite mitte usaldamine hoidis mind mentaalselt väga palju tagasi, kuid selle plaanisin jätta järgmisse hooaega.

Teine etapp Raassillas

Värskelt valminud Raassilla rallikrossirajal toimunud teine võistlus oli minu jaoks esimene kord seal olla. Esmamulje oli väga vinge!

Raassilla on Audruga võrreldes rohkem nagu kardirada – kiirused on väiksemad, rada tehnilisem ja sõiduloogika palju vähem kiirenda-maksimumini-pidurda täie-jõuga-maha ja sisaldab hoopis rohkem maksimaalse kurvikiirusega kulgemist ja kiireid suunavahetusi. Sel põhjusel ei löönud ka pidurdamise puudujäägid nii kõvasti välja kui Audrus.

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte ja videoid tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena