Uus mudel järgneb täiselektriautole Fiat 600e, mida esitleti Lingottos 4. juulil. Uudismudelit on teedele oodata 2024. aastal. Uus 600 on saadaval ainult täiselektrilise või elektrifitseerituna ning hübriidversioon on mõeldud nendele turgudele, kus elektrile üleminek kulgeb veel siiani tagasihoidlikumas tempos.
Uus 600 jõuab klientideni „P2“ hübriidpaketina: 100 hj, hinnanguliselt vaid 110–114 g CO2 (eelduslikud homologeerimiseelsed näidud). Hübriidajam tuuakse turule kahes varustusastmes: uus Fiat 600 Hybrid La Prima, mis on kõige eksklusiivsem versioon, ja uus Fiat 600 Hybrid, mis on kõige kättesaadavam versioon.
Sujuv sõit saavutatakse tänu rihmstarterile, mis tagab vaikse ja tõhusa ülemineku sisepõlemismootorilt ja elektriajamile. Soorituse saladus peitub sünergias, mille moodustavad 3-silindriline 1,2-liitrine kuni 100 hj arendav sisepõlemismootor, 48-voldine liitiumioonaku ja uus 6-käiguline elektriline topeltsiduriga käigukast, 21 kW e-mootor, inverter ja ülekande keskne juhtseade, mis tagab parima optimeerimise.
„Ekstra“ elektriline võimsus parandab ajami elastsust madalatel pööretel ja kohalt võtmisel, pakkudes juhile vaikset käivitust ja kohest reageerimist koos selgete ja kiirete käiguvahetustega. Lisaks võimaldab see tehnoloogia sõiduki aeglustamisel energiat taastada.
Mootor on ehitatud nii, et tavalistes sõidutingimustes optimeerida kütusekulu ja säästa kuni 15% CO2 heitkoguseid võrreldes puhtalt automaatkäigukastiga sisepõlemismootoriga. Ka tänu Milleri tsüklile eraldub hinnanguliselt ainult 110 kuni 114 g CO2 heitkogust, mis teeb auto teiste markide vastu konkurentsivõimeliseks.
Hübriidajamil on mitmeid eeliseid, alustades sellest, et auto käivitub 100% elektrilises režiimis (e-käivitamine) – sujuvalt, vaikselt ja bensiini kulutamata. Samuti parandab elektrimootor sõiduki efektiivsust ja dünaamikat, võimaldades teatud olukordades sõitmist väljalülitatud sisepõlemismootoriga. See režiim aktiveeritakse linnasõidul kiirusega alla 30 km/h, pakkudes 1 km täielikult elektrilist sõiduulatust linna- ja linnavälistel teedel sujuva sõidu korral, kui juht vabastab gaasipedaali stabiilsetes tingimustes või allamäge sõidul, aga ka samades olukordades kiirteel. Nii saab nõudlust võimsuse järgi ja aku laetuse taset hallata ühilduvalt.
Ainult elektriajamit saab kasutada ka niinimetatud e-creeping funktsiooni jaoks, mida kasutatakse lühikesteks edasiliikumisteks gaasipedaali vajutamata – näiteks liiklusummikus (e- queueing). Autot saab parkida ka 100% elektrirežiimil, liikudes kas esimese või tagurpidikäiguga (e-parkimine). Lisaks on hübriidajam loodud nii, et suudab taastada energiavarusid aeglustamise ajal.
Selle tehnoloogia eelised avalduvad koheselt: väiksem kütusekulu ja heitkogused ning suurem keskkonnahoid. Vähem mürasaastet ning rohkem mugavust ja sõidurõõmu tänu elektrilise topeltsiduriga käigukasti sujuvusele ja hübriidajami reageerimisvõimele.
Fiat 600 hübriid on ruumikas oma 4,17-meetrise pikkuse ja 5-uksega, mahutades mugavalt viis inimest ja 15 liitrit panipaiku sõitjateruumis, olles omas klassis parim auto esiosas asuvate panipaikade poolest ning pakiruumiga, mis mahutab 385 liitrit.
Uus Fiat 600 Hybrid pakub oma klientidele kahte ühenduvusteenuste paketti: Connect One ja Connect PLUS. Peamiselt turvavajadustele keskendunud Connect ONE, mis on juba sõiduki ostuga kaasas, pakub nii abi- kui hädaabikõnesid, aga ka väärtuslikku teavet, mis annab igakuiseid andmeid sõiduki tervisliku seisundi kohta.
Connect PLUS pakett sisaldab navigeerimisteenuseid, funktsioone sõiduki kaughaldamiseks FIATi rakenduse kaudu, sõidustiili jälgimist ja palju muud.
Uus Fiat 600 hübriid pakub lisaks reisiaruannet (Trip Report), millega on võimalik analüüsida sõiduharjumusi ja parandada seeläbi kütuse tarbimist, hinnates keskkonnajalajälge ja sõidustiili mõju sõiduki tervislikule seisundile.