Goulmy ütles Müncheni autonäituse ajal peetud intervjuus Eesti ajakirjanikele, et Renault on asunud arendama juba vesinikumobiilsust. Märkis ta muu seas veel seda, et tänu paljude uute toodete turule toomisele suurendab Renault järgmisel aastal oma müüki ja igas Balti riigis.

Kui hea on Baltikumi turg Renault’ ja Dacia jaoks võrreldes muu Euroopaga?

Iga turg on meie jaoks väga oluline. Me ei saa olla tugevad, kui me pole tugev ja tunnustatud igal üksikul turul. Seega pööran ma Balti riikidele sama tähelepanu kui Poolale või Tšehhile või Slovakkiale. Minu jaoks on need võrdsed. Kui rääkida turuosast, siis meil on kõik hästi. Ma arvan, et uute mudelipargiga saavutame näitajaks ligi 10%.

Mida te uute mudelipargi all silmas peate?

Minu meeskond räägib pidevalt, et vajame suuremaid mudeleid - vajame C-segmenti, D-segmenti. Need tulevad samm-sammult, aga need tulevad. Mõnes riigis müüme rohkem C-segmendi autosid, teistes rohkem B-segmendi autosid, kolmandates sedaane, mõned on rohkem orienteeritud Megane Grandtourile. Seega jälgime müüki riigiti.

Milline on teie hinnang elektriautode tänastele müüginumbritele võrreldes sisepõlemismootoritega masinatega?

See näitaja on paraku üsna madal. Klientide elektriturule suunamine võtab aega.

Ajakirjanduses on juttu olnud, et inimesed, kes ostavad elektriautosid, ei ole lojaalsed kliendid. Ühel päeval ostavad nad ühe mudeli ja mõne aasta pärast täiesti teise. Kas see mõjutab Renault’ tulevikuplaane?

Kui me räägime elektriautodest, siis ma arvan, et ennekõike näeme turul inimesi, kes lähevad üle elektriautodele ja jäävad elektriautode juurde. See on väga haruldane, kui sellised inimesed lähevad tagasi klassikaliste mootorite juurde. Nii et kui vahetate auto elektriauto vastu, jääte elektriautode juurde. Muidugi ei ole kõigil brändidel veel täielikku elektriautode valikut, kuid mis puutub meie brändi, siis saame nüüd näiteks oma uut elektriautot Scenic müüa inimestele, kes ostsid paar aastat tagasi Zoe. See peaks olema meie loomulik esimene sihtmärk, sest nad tunnevad Renault’d, hindavad Renault’d, läksid Renault Zoe kaudu elektriautodele üle ja nüüd on neil ehk pere, lapsed ja nüüd on aeg osta Scenic. Pakume neile lojaalsuse säilitamiseks uut elektriliste mudelite koosseisu.

Muide, mis aastast hakkab Renault tootma ainult elektriautosid?

Renaul’ jaoks on see Euroopas aasta 2030. Kuid teistele turgudele müüme endiselt ka sisepõlemismootoreid.

Kaasaegsed autod on juba kõik pidevalt ühendatud internetiga, elektriautosid ühendame aeg-ajalt ka avalike kiirlaadijatega. Oskate te öelda, millist teavet need laadijad autode kohta koguvad?

Tean, et elektriautode kliendid on meil ühendatud läbi MyRenault äpi ja me jälgime tarbimist ja kilomeetreid ning saame kliente hoiatada, kui on aeg näiteks hooldusesse minna. Saame vajadusel ka klientidega otse ühendust võtta. See on suurepärane uus trend, ,kus tootja ja klient on ühendatud rohkem kui kunagi varem. Samuti pakume autodele üle võrgu süsteemiuuendusi ja navigatsioonisüsteemide värskendusi.

Uusi elektriautosid tuleb ja tuleb. Mida arvate elektriautode laadijate võrgu kvaliteedist Euroopas. Kas need riigid investeerivad piisavalt elektriautode laadijate võrku?

Ilmselt on see üks peamisi põhjusi, miks elektriturg kiiremini üles ei kasva. Kuna meil ei ole oma riikides piisavalt valitsuste rajatud avalikke laadimispunkte ja ka seetõttu, et elektritarnijal pole alati lihtne võimaldada laadimispunkte luua teie majja.

Kas teil pole plaanis ehitada oma laadimispunkte, nagu Tesla tegi?

Ei, ent osades riikides on meil rakendus, mis võimaldab klientidel jagada oma laadimispunkte. Kui teil oleks laadimispunkt kusagil Pariisi äärelinnas, kuid päevasel ajal te ei ole seal, võite lubada kellelgi teisel selle laadimisjaamaga ühenduda ja ka selle elektri eest maksta. Püüame laiendada ka Mobilize lahendust, kus ühe kaardiga saab laadida igal pool ja enamikes laadimispunktides.

Fabien Goulmy

Kas teie arvates peaks olema rohkem valitsuse toetusi elektriautondusele või mitte?

Minu ülesanne ei ole kurta iga riigi oma poliitika üle. Minu eesmärk on pakkuda kõikidele klientidele tema vajadustele vastavat toodet. Ent kui ma võtan näiteks Poola valitsuse, siis minu hinnangul võiks nende oluline ülesanne olla parandada elektritootmisvõimet ja elektrivõrku ning minna üle roheelektri tootmisele. See on ilmselt esimene samm.

Mida arvate vesinikutehnoloogiatest?

Praegu on selles vallas väga huvitav periood, sest pooleli on palju asju ja sa ei tea, mis on strateegia või tehnoloogia, mis esile kerkib. Meie eesmärk on töötada iga erineva energiaga. Jah, me töötame Renault’s vesinikutehnoloogia kallal, kuid loomulikult pole see veel küps seda turule tuua, kuid see tuleb ühel päeval. Seega peame selleks valmis olema. Seega peame tegema koostööd kõigi teenusepakkujatega, kes töötavad erinevate tehnoloogiate kallal. Aga asjad arenevad kiiresti. Ja kohati isegi liiga kiiresti.

Muide, Renault tõi hiljuti turule uue linnamaasturi nimega Austral. Ilmselgelt viitab see nimi Austraaliale, ent miks on tegemist ühega vähestest Renault mudelitest, mida Austraalia turul ei müüda?

Ma ei oska sellele küsimusele täpselt vastata. Aga me jälgime rahvusvahelisi turge ja kui näeme, et uuel mudelil on ruumi, et saavutada piisavalt müüki, et olla kasumlik, siis läheme sinna turule. Kui sellest mingil põhjusel ei piisa, sest logistika või regulatsiooni kohandamise kulud on liiga suured, siis me lihtsalt ei ava müüki.

Aga miks te toodate Renault Arcanat Lõuna-Koreas, mitte Euroopas?

Sest turg oli alguses olemas. Turg oli olemas ja pärast saime aru, et ilmselt on ka Euroopas selle auto jaoks ruumi. Me toetusime seal Samsung Motorsile, nüüd nimetatakse seda teisiti – see on nüüd Renault Korea Motorsi. Samsung müüs aastaid tagasi oma autode rajatised Renault’le.

Millal tuleb reaalselt müügile äsja Müncheni autonäitusel esitletud uus Scenic?

Järgmisel aastal, ma arvan, et järgmise aasta keskel.

Konkurentidest rääkides: mis võib olla näiteks Toyota edu võtmetegur Eestis ja lähiriikides?

Järjepidevus. Brändi järjepidevus. Teil on vaja aega, et sisse töötada kaubamärk, millel on väga ühtlane mudelivalik ja hea kliendisuhtlus ning seejuures mitte ainult globaalne suhtlus, vaid ka suhtlus oma kohaliku klientidega. Toyotal on lai autode valik juba pikka aega ja nad saavad oma klientidele eri autosid pakkuda kogu nende elu vältel. Alustatakse väikese autoga, siis võetakse teine, siis on juba vaja suuremat majapidamisele ja lastele mõeldes jne jne.

Renault’ oli kunagi C-segmendis nõrk heade, mitte piisavalt tugevate toodete osas. Nüüd, alustades uue kaubamärgiidentiteediga, ehitame tugevat ja järjepidevat mudelikoosseisu. See võtab aega, sest uute klientide väärimine võtab aega. Kui teil on suur pakk kliente, on neile lihtsam loota, kuid uute klientide veenmine nõuab palju aega ja investeeringuid.

Renault on Balti riikides ettevõtetele mõeldud tarbesõidukite osas juba väga edukas. Augusti lõpus oleme Leedus juhtiv tarbesõidukite kaubamärk, Lätis ja Eestis teisel kohal Usaldus on võidetud, nüüd on aeg suurendada müüki, pakkudes oma uusi autosid nii eraisikutele kui ka jaemüüki. Ja meil on järgmistel kuudel turule tulemas palju uudiseid - uus Clio, Austral HEV, uus Espace, uus Captur, Austral…., seega peaksime järgmisel aastal oma positsiooni isiklike autode turul oluliselt parandama.

Küsin ka teilt, mis peaks Venemaal või Venemaaga juhtuma, et Renault läheks Venemaale tagasi ja alustab sealsetes tehastes uuesti tootmist?

Renault positsioon on seal suletud.

Ajakirjaniku sõidukulud Müncheni autonäitusele kattis Renault.