PROOVISÕIT | Honda ZR-V: nimi autot ei riku
(1)Honda linnamaasturite mudelirivis tehti HR-V ja CR-V vahele spetsiaalselt ruumi veel ühele moodsale sõidukile. Õigupoolest on peatselt saabuv 6. põlvkonna CR-V vahepeal pisut suuremaks kasvanud ja tuttuus krossover ZR-V platseerubki enam-vähem sellest vabaks jäävale kohale, kirjutab Accelerista.com.
Honda ZR-V on uue Honda Civicu platvormikaaslane ja suur osa tehnoloogiast on neil sama. Hästi üldistades võiks öelda, et tegemist ongi kõrgeks kasvanud Civicuga. Nii suur sarnasus seab ootused kõrgele, sest Honda Civic on teadupärast 2023 Eesti Aasta auto ja pälvinud tunnustust mitmel pool mujalgi.
ZR-V on saadaval vaid e:HEV hübriidina ja kolme variandina Elegance, Sport ja Advance. Selle mudeli iseloomustuseks kasutab tootja märksõnu elegantne disain, kõrgkvaliteetne interjöör ja sõidukogemus, mis on ühtaegu kaasahaarav ning mugav. Selles on püütud ühendada sõiduauto ja linnamaasturi parimaid omadusi. Eesmärgiks on meeldida võimalikult paljudele eurooplastest autoostjatele. Arusaadav, C-segment on suur ja ahvatlev.
Puhtajooneline ja funktsionaalselt kaunis
ZR-V näeb tõesti kaunis välja. Sujuvajooneline rahulik disain, kus puuduvad teravad nurgad ja efektitsemine. Selles võib märgata sarnaseid jooni nii mõnegi (noobel)margi kujunduselementidega. Üldmulje on puhas ja elegantne, võib-olla isegi veidi sportlik.
Interjööris on silmas peetud nii esteetilist kui ka funktsionaalset kaunidust, sealhulgas head nähtavust, et miski ei takistaks juhi vaatevälja.
Linnamaasturite ja krossoverite üheks oluliseks tunnuseks on kõrgemal paiknevad istmed. ZR-V juhiiste on eripärane, sellel on pisut kõrgemale tõstetud, kuid olemuselt sõiduautolik isteasend. Minule isiklikult meeldis, sellisel istmel on sõidutunnetus oluliselt parem. Loodetavasti on see piisavalt „maasturlik“ laia ostjaskonna jaoks.
Nähtavus on hea, sellele aitavad kaasa suured peeglid ja kitsad A-piilarid, aga ka põhivarustuses olev tagurduskaamera. Näidikupaneel on selge ja hästi loetav. Istme ja rooli reguleerimisvõimalused on korralikud. Tagaistmel on samuti pisut sõiduautolik mugav isteasend ning pea- ja jalaruumi üle keskmist kasvu täiskasvanu kurta ei saa.
Interjöörimaterjalid loovad rahuliku atmosfääri. Üle armatuurlaua sirutuv meekärjemustriga ventilatsioonivõre on funktsionaalne ja kaunis lahendus.
Rõõmustav on kliimaseadme paneel, mille kolm juhtnuppu on käepärased sõidu ajal kasutada ja liiguvad mõnusate astmetega. Ahjaa, roolil olevad hübriidsüsteemi regenereerivat pidurdusjõudu reguleerivad labad on metallist ja lisavad sellisena samuti veidi sportlikku stiili. Lõbus trivia: metallist käiguvahetuslabad on seni olnud vaid legendaarse sportauto Honda NSX varustuses.
Honda SENSING juhiabisüsteemid toimetasid sõidupäeva jooksul igati professionaalselt taustal ja ei sekkunud kordagi pealetükkivalt juhi tegevust kommenteerima ega korrigeerima. Turvalisusele ja ohutule sõidule paneb Honda suurt rõhku ja põhivarustuses on pikk nimekiri erinevatest juhiabilahendustest.
Lisaks tavapärastele sõidurežiimidele Normal, Sport ja Eco on uudisena lisaks talvine sõiduseade Snow. Kuna nelikvedu ZR-V-le ei pakuta, peaks talveseade seda libedates oludes mõnevõrra kompenseerima.
Keskkonsoolis paiknev 9-tolline ekraan on selge ja üsna kiirelt reageeriv, olemas on Android Auto ja juhtmeta Apple CarPlay. Navigatsioonisüsteem on muide standardvarustuses. Eesistujate käsutuses on USB-A ja USB-C pistik, kõrgematel varustustasemetel on lisaks taga kaks USB-C pistikut.
Põhivarustuses on 8 kõlariga helisüsteem, tipptasemel aga 12 kõlariga Bose audio. Juhtmeta laadimisalus on olemas alates Sport varustustasemest.
Panipaikade ja topsihoidjatega on lood hästi. Pagasiruumi on olenevalt varustustasemest 370-380 l, mida on isegi veidi vähem kui Civicul (410 l). Aga see ruum on funktsionaalselt hästi lahendatud.
Vaikne, mugav ja hästi juhitav
Mootorivalikus on vaid üks, ent see-eest korralik jõuallikas. Tegemist on Honda Civicult tuttava e:HEV hübriidajamiga, milles elektrienergiat tootev 2-liitrine Atkinsoni tsüklis töötav bensiinimootor, liitiumioonaku ja kaks elektriajamit kokku 135 kW ja 315 Nm pöördemomendiga. Jõuülekande eest hoolitseb e-CVT käigukast. Kiirendus 0-100 km/h vältab 7,8-8,0 sekundit.
Kuigi ZR-V tutvustuses rõhutati sportlikkust, siis numbrid sportlikele omadustele ei viita. Tegemist on igati asjaliku igapäevaautoga.
Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.