Tehnilised omadused

Elektritõukeratta Xiaomi Electric Scooter 4 Pro põhiomadused:

  • sõidukaugus kuni 55 km;

  • suurim kiirus 25 km/h (piiratud);

  • nimivõimsus 350 W;

  • suurim võimsus 700 W;

  • aku mahutavus ja voolutarve 12 400 mAh; 446 Wh;

  • tõukeratta kaal 17 kg;

  • suurim lubatud koormus 120 kg;

  • tõuseb 20% kaldega nõlvakust üles;

  • rataste läbimõõt 10 tolli, Xiaomi DuraGel Tire.

Elektritõukeratta Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra põhiomadused:

  • sõidukaugus kuni 70 km;

  • suurim kiirus 25 km/h (piiratud);

  • nimivõimsus 500 W;

  • suurim võimsus 940 W;

  • aku mahutavus ja voolutarve 12 000 mAh; 561 Wh;

  • tõukeratta kaal 24,5 kg;

  • suurim lubatud koormus 120 kg;

  • tõuseb 25% kaldega nõlvakust üles;

  • rataste läbimõõt ja tüüp: 10 tolli, Xiaomi DuraGel Tire;

  • kaitseklass IP55.

Tuleks märkida ka mõlema tõukeratta hinda: Xiaomi Electric Scooter 4 Pro maksab umbes 800 eurot ja Xiaomi Electric Scooter Ultra umbes 1000 eurot.

Erineva disainiga

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro ei erine välimuselt vähem võimsast ja odavamast Scooter 4 mudelist: tugev alumiiniumtorust raam, mis jätab väga kerge konstruktsiooni mulje, kõrge koostekvaliteet, mitte mingit loginat, laitmatu jäikus. Ka parima tahtmise juures ei leia ma midagi, mida halvustada. Soliidne kandevõime – seda tõukeratast võib kasutada 120 kg kaaluv rattur. Värvilahenduses domineerivad mustad ja hallid toonid ning punased värviaktsendid.

Tähelepanuväärne Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra on hoopis teistsugune mudel. Kohe püüavad pilku unikaalsed esi- ja tagarataste amortisaatorid, tunduvalt laiemad rehvid, tugevam raamkonstruktsioon ja selle gammas domineerivad kaks värvi: must ja hall. Ühtegi etteheidet ei saa teha ka koostekvaliteedi kohta – tõukeratas on väga tugev ja jäik ning selle võimsus ei tulene üksnes mootorist, vaid kogu konstruktsioonist. Arusaadavalt on see mudel tublisti raskem.

Kuigi mõlema tõukerattaga võib sõita 120 kg kaaluv rattur, on ilmselge, et Scooter 4 Ultra konstruktsioon on Scooter 4 Pro mudeli omast tugevam. Arvan, et sellega taotleti paremat dünaamikat ja läbitavust, arvestades, et see tõukeratas kogeb käitamisel suuremaid koormusi. Tore, et seda arvesse on võetud.

Lihtne juhtida

Mõlemat tõukeratast juhitakse ühe keskse juhtnupuga, mis asub rooli keskel infoekraani all. Seda saab kasutada tõukeratta sisse- ja väljalülitamiseks, sõidurežiimi valimiseks ning tulede sisse- või väljalülitamiseks. Ekraanile kuvatakse kiirus, aku laadimistaseme viis näitu, millest igaühe väärtus on 20% laengust, valitud sõidurežiim.

Ees on võimas LED-tuli, taga punane vilkuv pidurituli ning külgedele, ette ja taha on paigutatud helkurid. Tõukeratastel ei ole suunatulesid ja mõned ratturid peavad seda puuduseks, kuid pidage meeles, et tegemist on jalgrataste, mitte motorollerite klassi kuuluvate tõukeratastega, ja jalgratturid näitavad oma kavandatavaid manöövreid alati käega.

LED-esituli kiirgab eredat valgusvoogu, mis valgustab hästi teed: öösel sõites on kõik kenasti näha, ainult väike ala esiratta juures on valgustamata.

Nende tõukerataste täpsemate juhtimisvõimalustega tutvumiseks siduge oma sõiduk nutitelefoniga ja kasutage rakendust Xiaomi Home. See näitab, mitu kilomeetrit saate veel sõita ja aku laadimistaset. Samuti on võimalik mootorit lukustada ja tõuksi turvata. Veel on kiiruse reguleerimise funktsioon, mis hoiab püsikiirust. Võimalik on valida ka ühe kolmest elektrimootoriga pidurdamise tasemest. Lisaks saab seadistada, et tagatuli põleks alaliselt.

Xiaomi Scooter 4 Pro on kolme valitava sõidurežiimiga. Jalakäijarežiim – piiratud kiirusega kuni 6 km/h, tavarežiim maksimaalse võimaliku kiirusega kuni 20 km/h, aga valides spordirežiimi, lisab Scooter 4 Pro kenasti kiirust, kuni saavutab maksimaalse kiiruse 25 km/h.

Xiaomi Scooter 4 Ultral on neli valitavat sõidurežiimi – lisaks eelmainitutele on veel Sport+ režiim, millel on muljetavaldav kiirendus.

Konstruktsiooni erinevused

Elektritõukerattal Xiaomi Electric Scooter 4 Pro on mootor paigaldatud esirattale ja sellel on ABS-iga elektripidur. Tagaratas on varustatud suure (130 mm) läbimõõduga ketaspiduriga. Sellel rattal ei ole amortisaatoreid.

Scooter 4 Ultra mudeli süsteem on hoopis teistsugune – mootor on paigaldatud tagarattale, esirattal on trummelpidur ja tagarattal ABS-iga elektripidur. Võiks tekkida kahtlus, kas see pole ohtlik, kui mehaaniline pidur on ette paigaldatud, kuid kogu Xiaomi Scooter 4 Ultra pidurisüsteem töötab väga sujuvalt ja tõhusalt ning selle pidurdustee on lühike.

Mõlema tõukeratta šassii erinevus ei seisne ainult mootori asukohas, vaid ka amortisaatorites. Scooter 4 Pro-l puuduvad amortisaatorid ja sellel on kitsamad rehvid, mistõttu on see linnatõukeratas ja sobib asfaldil sõitmiseks. Kuna Scooter 4 Ultra on laiemate rehvide ja tõhusate amortisaatoritega, saab sellega sõita ka kruusateedel ja metsaradadel, kus puujuured on maapinnal. Loomulikult tuleb kõike teha mõistlikult ja ette vaadata, eriti kui teekate on märg ning libe. Scooter 4 Ultra on kui tõukerataste maastur, mis pakub ekstreemse sõidu harrastajatele tunduvalt rohkem emotsioone.

Sõidumuljed

Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra topeltvedrustust märkate juba esimesel sõidul. Just see tagab sõites mugavustunde ja laseb kruusateel viperusteta lennata. Tunnetate amortisaatorite elastsust, nende sujuvat tööd. Tavaliselt paigaldavad tõukerataste tootjad vedruamorte, sest selline ehitus on kõige lihtsam ja odavam, kuid Scooter 4 Ultra amortisaatorid on kangmehhanismid, mis töötavad palju täpsemalt ning stabiilsemalt.

Xiaomi jaoks on see esimene sellise ehitusega amortisaatoritega tõukeratas ja tuleb nõustuda, et lahendus on igati õnnestunud ning tulemuseks väga sujuv sõit. Ka kruusateel on lahe lennata ja seda nii tänu amortisaatoritele kui ka laiematele rehvidele. Kui võtate tavalise tõukeratta asemel Xiaomi Scooter 4 Ultra mudeli, kogete uskumatut tunnet: ei tule muudkui vältida kõiki teekonarusi, tunnete end palju turvalisemalt ja teil on palju rohkem võimalusi.

Vilgas, hõlpsasti mäkke tõusev

Kui valida spordirežiim S, näitab Xiaomi Electric Scooter 4 Pro kohe oma võimsust – märgatavalt hea kiirendus, mis tavaliselt paneb naeratama neid, kellel on tulnud juba mitmeid-setmeid tõukse proovida. Algajaid peaks selle tõukeratta võimsus ja väledus hämmastama.

Erinevalt teistest Xiaomi elektritõukeratastest on 4 Ultra mudelil neli sõidurežiimi ja lisaks spordirežiimile S veel emotsioone pakkuv S+ variant. See mudel saavutab nelja sekundiga suurima kiiruse – 25 km/h, mis on väga tähelepanu vääriv moment ja uustulnukatele või neile, kes võimsate tõukeratastega tuttavad ei ole, tuleb see väga ootamatult, nii et hoidke rooli kindlalt käes.

Mõlemad tõukerattad pole üksnes kiired, vaid ka piisavalt manööverdavad – tunnete seda ise, kui tuleb kitsas kohas ümber pöörata, sõita kitsastel või käänulistel radadel jms.

Xiaomi andmetel peaks Scooter 4 Pro sõidukaugus olema kuni 55 km ja Scooter 4 Ultral kuni 70 km. Kuid sõidukauguse hindamisel tuleks arvestada asjaolu, et tootjad viitavad sellele, et selline vahemaa saavutatakse kindlates tingimustes, mis võivad tegelikest oludest oluliselt erineda. Näiteks kui tõukeratas saavutab maksimaalse sõidukauguse, kui sellega liigutakse teatud ilmastikutingimustes tasasel teel püsiva kiirusega 15 km/h ja selle sõiduvahendi juhi kehakaal on 75 kg, ei tähenda see, et 80 kg kaaluv tõukerattur, kellele meeldib põhjani vajutada, sõites külmemal päeval linnas, kus tuleb tihti pidurdada ja kiirendada, mäkke tõusta ja alla sõita, võiks saavutada sama tulemuse. Ehk ühesõnaga, maksimaalne sõidukaugus on vaid suhteline parameeter, mis näitab, kuivõrd tõukerattad üksteisest erinevad.

Järsemate nõlvakutega ei olnud mul probleeme ei Xiaomi Scooter 4 Pro ega ka kiirema Scooter 4 Ultraga sõites: mõlemad rühivad jõudsasti järsust mäest üles ja hoiavad mõneteistprotsendilise kallaku korral tõusul head kiirust.

Hinnang

Olles sõitnud paarsada kilomeetrit Xiaomi Electric Scooter 4 Proga ja veel rohkem Scooter 4 Ultraga, võin öelda, et sain ainult positiivseid muljeid. Xiaomi Electric Scooter 4 Pro kiirendus on mõnus, aga Ultra oma muljetavaldav. Mulle meeldis mõlema tõuksi stabiilsus, manööverdavus ja jõudlus. Mõlema tõukeratta pidurid on tõhusad ning heade amortisaatoritega Ultrat ​​oli tore katsetada ka kruusateedel ja puujuurtest konarlikel metsaradadel.

Xiaomi Scooter 4 sobib suurepäraselt igapäevaseks sõitmiseks suurlinnas ning peaks huvi pakkuma neile, kes otsivad mugavat, võimsat ja manööverdamisvõimelist tõuksi, millega saab ka Eesti suuremates linnades hakkama. Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra mudel sobib neile, kes vajavad lisaks ka emotsioone: tublit kiirendust, sõite kruusateedel, tõuse järskudele nõlvadele. Samuti tunduvalt suuremat sõidumugavust pikemate vahemaade läbimisel, sest lisaks fantastilisele dünaamilisusele väsitab amortisaatoritega Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra pikematel sõitudel palju vähem ratturit kui teised tõukerattad.

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro on dünaamiline, piisava sõidukaugusega töökindel linnatõukeratas.

Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra – rohkem emotsioone, rohkem võimalusi mis tahes tingimustes.

Jaga
Kommentaarid