Huvitaval kombel ei õnnestunud mul näiteks linnas elades kordagi mõne kohaliku autoga sõita ega üldse liikluses osaleda. Nüüd sain selle lõpuks ära proovida – kuigi „valepidi“ liikluses olen „õigetpidi“ rooliga autoga osalenud ja suvisel ajal liiklen pea igapäevaselt Eestis parempoolse rooliga autoga (mis, kusjuures, Šotimaalt toodud!), ei olnud ma kordagi neid kaht kombineerinud.

Proovisõiduautoks sai sarnaselt eelmiselegi Lexuse elamusreisile kompaktne krossover UX, kuid sel korral mitte hübriid, vaid uuendatud täiselektriline 300e. Väike trivia – UX ei tähenda algupäraselt mitte nüüdseks paljukasutatud Urban Crossoverit, vaid hoopis Urban Explorerit!

Šotimaa nautimiseks oli meile ette nähtud kaks päeva koos mitmete elamustega ja kui eelmises loos autost palju juttu ei tulnud, siis seekord on põhjust sõiduelamusest ja -omadustest rohkem rääkida. Aga kõigest omas järjekorras!

…ei saa viskita

Lexus UX 300e Edinburgh

Esimesel õhtul külastasime Carlowrie kindlust, kus kogu programm väärika avapaugu sai. Šoti parunistiilis uhke loss ehitati 19. sajandi keskel ja kogu selle ajaloo jooksul on see kuulunud vaid kahele perekonnale. Torupillide saatel toodi hoovile valik Lexuse mudeleid, soovijad said enne õhtusöögile siirdumist kõrvalhoones erinevaid mänge mängida.

Loomulikult ei puudunud ka viskiteemaline ajalootund – kogenud sommeljee rääkis muuhulgas päritolust, eri sortidest, õigest degusteerimise viisist ja sellest, milline viski eri magustoitude kõrvale paremini passib.

Nagu iga sammu juures, olid elamused seotud Lexusega – esiteks, toiduvalikus olid põimitud nii kohalikud kui Jaapani maitsed. Veidi otsesem seos aga kandis nime Nanoe X – see on Panasonicu õhupuhastustehnoloogia, mida kasutatakse nii Lexustes kui ka Carlowrie kindluses.

Meie hotell pakkus aga hoopis harrypotterlikku elamust – esiteks paiknes selle lähedal J. K. Rowlingu üks meeliskohvikuid The Elephant House, kus ta palju kirjutamas käis. Kuid teine osa sõna otseses mõttes mitmetasandilisest elamusest oli hotell ise – tänavalt fuajeesse astudes on ju loogiline järeldada, et oled esimesel korrusel? Kuid lifti minnes selgus, et sisenesid tänavalt hotelli kuuendale korrusele, muist tube aga paiknesid allpool!

Proovisõitu alga!

Teisel päeval algas aga kohe hommikul hotelli juurest proovisõiduprogramm, autodeks juba mainitud UX 300e krossoverid. Näovärskenduse läbinud mudeli suurimaks uuenduseks on 450 km sõiduulatus, mis eelkäijaga võrreldes on lausa 40% kasvanud.

Lexus UX on kompaktne C-klassi krossover, mis jagab platvormi (TNGA GA-C) näiteks uusima Toyota Priuse ja Corolla Crossi, aga ka sportliku GR Corollaga. Täiselektriline mudel on vaid esiveoline ja seda liigutab 150 kW/201 hj elektriajam.

Proovisõidul jagasin autot rallisõitja Urmo Aavaga, seega arutamist ja arvamist jagus küllaga. Esiteks, suurima kiituse pälvis vedrustus. Kui enamasti kurdan moodsate autode puhul, et amortisaatorite puhul on paika sätitud keskmise kiirusega tagasilöögid (mõelge sujuv lohk maanteel, mida 110 km/h läbite), ent ohvriks toodud kiired tagasilöögid (näiteks järsemad teekünnised või munakivid), siis UX saab mugavalt hakkama mõlemaga ja vedrustus jätab kõrgeklassilise mulje.

Lexus UX 300e Edinburgh

Tegime mõlemad ka ühe atraktsiooni juurde viival kruusateel veidi pätti ja pidime tunnistama, et arvamus vedrustusest ei muutunud karvavõrdki – kontaktpind maaga ja tihti vastandlikud mugavus ja konkreetsus säilisid igasuguste muhkude-lohkude ületamisel.

Ainuke ebameeldivus oli veojõukontrolli toimimine pärast välja lülitamist – nagu ikka, jäävad mõned abilised taustal toimetama ja neid ei saa kuidagi puhkama saata. UX-i puhul on selleks abiliseks mine-pedaalilt teatud oludes lihtsalt funktsionaalsuse võtmine.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.