Fiestat on nüüdseks 7 põlvkonda ja neid toodeti 47 aastat. Viimased kaks Fiestat jäävad Fordile – üks Kölni ja teine Ühendkuningriigi „pärandiparki“. Fordi sõnutsi tuli tehases ruumi teha uute mudelite, peamiselt täiselektrilise linnamaasturi Explorer tootmiseks. Märkus – kuigi nimi on sama, on tegu täiesti teise autoga kui see, mida ka meil müüdud.

Kölni tehases hakataksegi edaspidi tootma vaid täiselektrilisi mudeleid. Kölni EV-keskus avas ametlikult uksed 12. juunil ja on Fordi esimene süsinikuneutraalne tehas.

Kuigi Fiesta on läbi aegade olnud üliedukas, võitnud mitmeid nimekaid auhindu ja olnud paljudel turgudel enimmüüdud mudel, rauges edu koroonapandeemiaga. Nagu ikka – kui tarneahelad pihta said, hakkasid tootjad defitsiitseid komponente suunama suurema kasumimarginaaliga autodele ja Fiestade tootmine vähenes ning tema rolli võttis üle Puma krossover.

Fiesta ei ole ainuke kuulus mudel Sinise Ovaali hingekirjas, millele kriips peale tõmmatud – 2025. aastal lõpeb Focuse tootmine, viimased S-Max ja Galaxy aga toodeti käesoleva aasta aprillis. 2026. aastal ennustatakse 600 000 elektriauto müümist, 2030. aastast kavatseb Ford Euroopas müüa vaid täiselektrilisi autosid.

Accelerista ridades on Fiesta ja teiste mõistlike väikeautode fänne küllaga, seega meenutame Sten Ottepi ja Uku Tampere video ja arvustusloo vahendusel mudeli helgemaid aegu: