„Dacia ja Dakar sobivad ideaalselt! See pole ainult Dacia tõelise tugevuse test, vaid ka meie pühendumus vähese CO2-heitega liikuvusele, sest osaleme Dakaril sünteetilise kütusetehnoloogiaga. Dacia koos parima meeskonna ja sõitjatega on rallil tõsine konkurent,“ sõnas Dacia tegevjuht Denis Le Vot.

World Rally-Raid Championship sarja kulminatsiooniks on Dakari ralli – vastupidavuse ja tugevuse lõplik katse. Dakar on üle 40 aasta järjest toonud ainulaadseks võistluseks kokku enam kui 60 rahvust ja 500 seiklejat. Dakar on täiuslik näide tasakaalust ratsionaalse ja emotsionaalse vahel, mis on Dacia DNA keskmes.

Rally-raid on selgelt kooskõlas Dacia brändi kuvandiga: seiklus nelikveolise prototüübi roolis, mis on välja töötatud kõige ekstreemsemates tingimustes toime tulema ja seejuures keskkonda silmas pidama. Ambitsioonikas eesmärk, mis ei jäta ruumi üleliigsele.

Dakari ralli saab olema Dacia katsepolügooniks ja ideede laboriks. See annab võimaluse katsetada uusi nutikaid lahendusi „à la Dacia„ nii välistingimustes kui ka energiavalikute osas. Enne 2025. aasta hooaja väljakutsele asumist pannakse Dacia prototüüpe proovile juba 2024. aastal Rallye du Maroci võistlusel.

Dacia läheneb sellele põnevale projektile Renault Grupi ning Suurbritannia mootorispordi- ja insenerikontserni Prodrive oskustele toetudes, kelle kogemused ralliautode prototüüpide väljatöötamisel on maailmas tuntud. Peaaegu 40 aastat on Prodrive olnud üks maailma mootorispordi tuntumaid tegijaid, aidates võita arvukalt rahvusvahelisi meistrivõistlusi.

Prodrive on olnud Dakari ralli ja Rally-Raidiga seotud alates 2020. aastast, osaledes viimasel kolmel Dakari ralliil oma meeskondade disainitud ja juhitud autodega, saavutades 2022. ja 2023. aastal üldkokkuvõttes teise koha Sébastien Loebiga, kes on nüüd osa uuest Dacia meeskonnast.

Hispaania rallisõitja Cristina Gutierrez Herrero on esimene hispaanlanna, kes 2017. aastal Dakari ralli lõpetas. Vaid 31-aastasena on ta aastatel 2017–2023 osalenud juba seitsmel Dakari rallil. Cristina on alates 2012. aastast olnud ka Hispaania maastikuralli meister naiste kategoorias.

49-aastane Prantsusmaa rallisõitja Sébastien Loeb võitis aastatel 2004–2012 üheksa korda järjest ralli maailmameistri tiitli. Ta on üks edukamaid sõitjaid mootorispordis ja teda peetakse kõigi aegade edukaimaks rallisõitjaks.

Loeb on Dakaril osalenud alates 2016. aastast. Alates 2021. aastast osales ta Dakari rallil Bahrain Raid Xtreme Hunteri roolis, mille töötas välja Prodrive’i meeskond. Sébastien Loebi ja Prodrive’i edulugu jätkub nüüd loodetavasti Dacia roolis.

Dacia prototüüp töötab sünteetilise katsekütusega, mida tarnib energia- ja keemiasektori liider Aramco. Nende sünteetilisi kütuselahendusi toodetakse taastuva vesiniku kombineerimisel CO2-ga, mille tulemuseks on tänapäevaste mootoritega ühilduv väiksema süsinikusisaldusega kütus. Dakari ralli on Dacia brändile selle tehnoloogia jaoks ideaalne katsepolügoon.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena