Mercedes-AMG EQE SUV-l on kaks elektrimootorit koguvõimsusega tippmudelil 505 kW (687 hj), täielikult kohanduv nelikvedu, AMG õhkvedrustus ning pööravad tagarattad. Sõiduulatus kuumas Eesti suves on julgelt üle 400 kilomeetrit (ametlikult kuni 550km). Baasmudel Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC võimsusega 350 kW (476 hj). Maksimaalne pöördemoment ulatub 858 kuni 1000 Nm-ni. Auto kiirendus nullist sajani on kõigest 4,3 sekundit. Elektrit tahab auto keskmiselt veidi üle 22 kWh/100 km, aku mahutavus on 90,6 kWh.

EQE SUV

Auto vedrustusega on tõesti imet tehtud – selge suund on võetud kõikvõimalike ebatasasuste, lohkude ja muhkude võimalikult sujuvaks tasakaalustamiseks. Eesti teedel tähendab see seda, et vahepeal tekib tunne nagu seilaks väikelaevaga pikkadel merelainetel.

Tööd teevad selle nimel nelja hoovaga esivedrustus ja sõltumatu mitmikhoobadega tagavedrustus. Soovi korral saab masinale lisavarustusena tellida pidevalt kohanduvate ADS+ amortisaatoritega ja vajadusel kuni 30 millimeetrit kliirensit tõstev AIRMATIC õhkvedrustus.

EQE SUV

Sõidurežiimideks on autol ECO, COMFORT, SPORT ja INDIVIDUAL ja ka maastikusõidurežiim OFFROAD.

Pööratavad tagarattad keeravad kuni 10 kraadi, see annab auto pöörderaadkuseks vaid 10,3 meetrit (auto on 4,88 meetrit pikk). Masina teljevahe on koguni 3,03 meetrit, mis tähendab, et tagareas istujate jalgade jaoks on nii palju vabaruumi, et esimese hooga ei oska sellega midagi pealegi hakata.

EQE SUV

Mis puutub juhiabisüsteemi, siis esimest korda tundsin selle auto roolis olles, et masin tõesti jälgib mu juhtimist – täpsemalt mu pilku. Kui see ikka ei olnud mõned sekundid otse ette teele suunatud, siis anti mulle sellest nii visuaalselt kui häälega noomivalt teada. Loomulikult on olemas sõidurajal hoidja, pidurdusassistent, adaptiivne püsikiiruse hoida (jääb seisma ja sõidab liiklusvoo järel pärast edasi ka), pimenurga andur, komakoha täpsusega rehvirõhu andurid ja palju muud.

EQE SUV

Mercedese multimeediaekraanid on muidugi kõige kvaliteetsemad autoturul üldse. Need on suured, edukalt armatuurlauda integreeritud, nende kaardirakendused näitavad ilmselget ja lihtsalt ilusat (isegi järvede pinnad on kergelt lainetama pandud) kaardirakendust. Elektrilise intelligentsusega navigeerimine suudab välja arvutada ka eeldatava rahalise kulu laadimispeatuses. Ja nagu juba tavaks saanud: reguleeritud ristmikul peatudes otsivad auto kaamerad üles valgusfoorid ja kuvavad need ekraanile, et juht ei peaks fooritulede otsimiseks kaela kõveraks väänama.

Eriti tähelepanuväärne on lisavarustusse kuuluv MBUX Hyperscreen. Nullkihi-ülesehitusega ekraanikuva tähendab, et juht ei pea liikuma alammenüüdes ega andma häälkäsklusi. Esiplaanil näidatakse olukorrale ja kontekstile vastavaid rakendusi.

EQE SUV

MBUX Hyperscreeni puhul on tervikuks ühendatud tegelikult kolm ekraani, mis kaarduvad 141 sentimeetri ulatuses üle kogu armatuurlaua. Kaassõitja ees asub eraldi kasutajaliidesega 12,3-tolline OLED ekraan. Taaskord jälgib auto juhi silmi: blokeerimisloogika tuvastab, kui juht vaatab kõrvalistuja ekraani poole ja muudab kõrvalistuja ekraani automaatselt hämaraks.

EQE SUV

Auto standardvarustusse kuulub automaatne kahetsooniline kliimaseade THERMATIC, lisavarustusena on saadaval neljatsooniline THERMOTRONIC. Nende juurde käib muidugi hepa-filter. Kellele elektriautoga sõit liiga vaikne tundub, siis masina helimaastik nimega „Serene Breeze“ on võimeline tekitama ka sisepõlemismootoriga auto mootori helisid. Auto esiistmed on kümnekonna erineva massaažifunktsiooniga.

Siseviimistluse kõige muljetavaldavam osa on vast uste sisepind, mille kaarjad vööjooned sujuvad armatuurlauaks üle lähevad. Auto pagasiruum avaneb ja sulgub loomulikult elektrooniliselt:

Auto 19- kuni 22-tollised rattad on paigutatud kere välisservaga samasse tasapinda. Lauge tuuleklaas ja katusejoon ja voolundid ja mitmete aerodünaamiliste detailidega põhi andsid kokku tulemuseks selle, et auto õhutakistustegur on suurtele mõõtetele vaatamata vaid 0,25 (ülivoolujoonelistel Tesla Model 3 ja hiljuti esitletud VW ID.7 vastav tegur on näiteks 0,23 ning Ioniq 6l 0,21).

Jaga
Kommentaarid