Teedeehituses kasutatakse täna fossiilset päritolu bituumenit selleks, et asfalt püsiks koos. Teadlased on välja pakkunud, et ligniiniga võiks asendada 20-50% asfaldis kasutatavast bituumenist ja seeläbi süsiniku jalajälge vähendada.

Esimest korda näidatakse ligniini sisaldava asfaldi paigaldamist järgmise nädala kolmapäeva ennelõunal ligniini tootva Fibenoli Imavere katsetehases.

Verston paigaldab pilootprojekti raames asfaltsegu, kus ühelt poolt on naftast toodetud bituumen osaliselt asendatud ligniiniga ning teisalt kasutatakse taastuvtoorainest valmistatud diislikütust ka asfaltsegu tootmisel ja materjali transpordil.

Suure süsinikusisaldusega ligniin moodustab puidu massist ligi veerandi. Suurt tehast, kus ligniin on üheks tooteks, plaanib Kohtla-Järve külje alla ka VKG.