GLC ei tähenda Mercedese mudelinimena mitte globaalsust, vaid tuleneb mudelite nimetamise süsteemist ja tähendab veidi kõrgemaks tõstetud (maasturlikkusele viitab täht „G“) C-klassi (millele viitab arusaadavalt „C“). L-täht nende vahel aga on jäänud harjumusest (varem saksakeelne „Luxus“) ja et nimi paremini kõlaks. Lihtne, eks ole!

Mercedes-Benz GLC väärikas eelkäija oli GLK (lühend saksakeelsetest sõnadest „Geländewagen Luxus Kompaktklasse“), mis oli tänapäevase maitse jaoks harjumatult kandiline ja püüdis seeläbi rõhutada oma džiibilikku olemust. Sihtgrupi jaoks polnud viimane aga tähtis, kuna suur osa maailmast sai sellest autost teada juba enne ametlikku esmaesitlust – filmis „Sex and the City“ sõitis GLK prototüüp ja loomulikult oli see ühe naispeategelase oma.

Koos ajaga ei muutunud ainult ilumeel, vaid ka C-maasturi nimi ja välimus. 2015. aastal esitletud auto vormid olid eelkäijaga võrreldes oluliselt ümaramad ja voolujoonelisemad, rõhudes rohkem tsiviliseeritusele ja vähem maasturlikkusele. Lisaks tavapärasele kerekujule pakuti ka laugemat kupeed ning Hiinas vastavalt sealsetele traditsioonidele ka pikendatud teljevahega versioone.

Seitse aastat tundub Mercedese müügihittide jaoks olevat optimaalne eluiga ning mullu suvel nägi maailm esimest korda teise põlvkonna GLC-d. Et suurepärast toodet mitte rikkuda, oldi uue mudeli konstrueerimisel väga ettevaatlikud ja loomulikult baseerub see nagu eelkäijagi C-klassil (W206).

Mercedes-Benz GLC

Üha tänapäevasem kujustus

Uuel GLC-l on eelkäijaga võrreldes veidi pikem teljevahe ja paremad proportsioonid. See pole üllatav, kuna sarnase suundumuse leiame tihti ka teiste Mercedese hiljutiste mudelite juurest. Iluvõre on nüüd suurem, LED-esi- ja tagatuled kitsamad ning külje peal on iseloomulik D-piilarist alates kergelt tõusev aknajoon.

Kui väliselt sarnaneb uus GLC paljuski eelkäijaga, on sisemuses muudatused hoopis suuremad. Positiivsele poolele võib kirjutada veidi suurema sise- ja lausa 70 liitri võrra kasvanud pakiruumi, ehkki tagaistujate mugavust kasvatanuks hoopis mõni täiendav sentimeeter põlvede kõrgusel. Kuid lauge katusejoon seab oma piirid ja tegelikult mahub seal päris kenasti ära, kui just pole soovi väga laiutada.

Hoopis murettekitavama trendina on Mercedes hakanud asendama mehaanilisi nuppe ühe suure puutetundliku ekraaniga. Viimase ergonoomika on täpselt nii laitmatu, kui olla saab, ent sellegipoolest jääb päeva lõpuks lohutama üksnes tõsiasi, et MBUX hääljuhtimine on hetkel selgelt maailma parim omataoline süsteem. Samas kaotasid veidi konservatiivsemad ja eakamad ostjad siinilmas järjekordse pidepunkti ning on kurb, et isegi Mercedes seda neile enam ei paku.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.