CUPRA Formentor on Hispaania autotootja keskmisse suurusklassi kuuluv sportlik linnamaastur – ilmselt kõige populaarsem autotüüp, mida eestlased viimastel aastatel ostnud on. Erinevalt konkurentidest on oluline saada sotid kohe selgeks sportlikkuse asjus – CUPRA Formentor on sportlik ka päriselt. CUPRA on nimelt täiesti eraldiseisev autobränd, mille eesmärgiks ongi valmistada just sportlikuma suunitlusega sõidukeid. Olgu see siis linnamaastur või midagi muud. Hästi lihtsustatult võib seega öelda, et CUPRA võrdub sportlikkus.

Sõidumugavusest

Testsõit Formentoriga nägi ette pikema ringreisi lõunanaabrite juurde, mille käigus oli võimalik testida erinevaid teeolusid ning neile sobivaid seadistusi. Kui esimeseks mõtteks võib olla, kas sõidumugavus ja sportlik auto käivad ikka kokku, siis testija võib kinnitada: CUPRA ei tee sõidumugavuse osas mitte ühtegi kompromissi, kuid täpselt samuti ei muuda ta ka Formentori loomust. Kui tarvis, võid anda muretult gaasi ja auto kiirendab absoluutselt igasuguse probleemita. Kui soovid sõita rahulikumalt ning nii-öelda pehmemalt, piisab, kui lülitada sisse ökonoomne sõidurežiim, mis muudab automaatselt käigukasti, rooli ja vedrustuse seadistused just sobivaks mõnusaks maanteekulgemiseks. Jällegi – selles kõiges polekski ehk mingit suuremat uudsust, sest kindlasti teevad seda ka teiste autotootjate sõidukid, kuid siinkohal tasub eraldi välja tuua tõsiasi, et CUPRA maailmas tähendab sportrežiim sportrežiimi.

Seega üks auto, aga mitu nägu.

Cupra Formentor

Lisavarustusest

Lisavarustus on alati teema, millest rääkimine on keeruline – tagurduskaamerate, adaptiivse püsikiirusehoidiku, eriilmelise salongivalgustuse ja automaatselt kokkuminevate peeglitega on ju kõik harjunud. Loomulikult pole CUPRA Formentorgi siinkohal mingi erand. Auto pakub tänapäevasega harjunud autojuhile kõike, mida tarvis – alates Apple Carplayst või Android Autost ja lõpetades nutikate parkimisabilistega või süsteemiga, mis kuvab sulle liiklusmärke. On aga üks asi, millest lihtsalt peab rääkima. See on Formentori (aga usutavasti siiski üldisemalt CUPRA) salongi kujundus. Jah, see ei käi otseselt lisavarustuse alla, aga võib olla praktiliselt kindel, et sellise heas mõttes omanäolise ning tõeliselt laheda disaini eest küsiksid teised autotootjad lisavarustuse hinda. Sportlikud istmed, meeldiv segu nahast ja muudest materjalidest, minimalistlik keskkonsool, mis täidab iga viimast kui rolli ... Seda peab oma silmaga nägema ja oma käega katsuma. Ja õnneks saad seda teha eelneval kokkuleppel Topautos täiesti muretult.

Aga kütusekulu?

Tänapäevased automootorid on vist selles mõttes valmis saanud, et nad on näiliselt täiesti viimase piirini optimeeritud – saavutamaks absoluutselt minimaalset kütusekulu läbitava teekonna kohta. See on muidugi okei, aga kitsaskoht on see, et selle tulemusel antakse ära jõudlust ja kardetavasti ka vastupidavust. Läbitud ca 1500 kilomeetri kohta õnnestus testsõidul saada keskmiseks kütusekuluks orineteeruvalt 5,9–6 liitrit saja kilomeetri kohta. Ja rõhutan veelkord, et selle teekonna sisse kuulus nii ohtraid linnasõite, kruiisimist ja kimamist maanteel kui ka kurvitamist kruusateedel. Seega oli sõidustiil üpriski eriilmeline. Ja ometigi – kütusekulu numbritele otsa vaadates võiks arvata, et sõit viis punktist A punkti B ideaalselt sirgjoonelisel maanteel, millel polnud ühtegi takistust.

Mida kokkuvõttes arvata?

Põrgulikult põnev auto on see CUPRA. Tal on tõesti mitu erinevat nägu ja tema sees on peidus mitu erinevat, ainult hispaanlastele omast iseloomujoont. Vajadusel malbe ja rahulik, soovi korral äkiline ja emotsionaalne. Aga kindlasti mitte kunagi igav.

Kui oled ehk tähele pannud reklaame tänavatel või internetis, siis iseloomustab CUPRAt erinevalt teistest autodest veel üks asi – neid on kohe laos olemas. Uuri Topautost lisa, kuidas saaksid oma tulevase isikliku hispaanlasega lähemalt tutvust teha. Ja pärast seda valmistu lihtsalt teda kodustama. Usu – igav teil koos juba ei hakka.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid