Elisa infoturbejuhi Mai Krafti sõnul on petusõnumi saatjate eesmärgiks kätte saada klientide isiklikud andmed. „Täna liikvel olevate õngitsussõnumite kaudu üritatakse ligi pääseda kas kliendi isiku- ja pangakaardi või Netflixi konto andmetele,“ täpsustas Kraft.

Krafti sõnul ei küsi ükski pank ega teenusepakkuja isiklikke andmeid SMS-i teel. „Kutsume kliente üles ettevaatlikkusele ning kohe, kui teil tekib kahtlus andmete küsimise adekvaatsuses, tasub ühendust võtta oma teenusepakkujaga ja see üle täpsustada,“ juhendas Elisa infoturbejuht.

Kraft tõdeb, et sõnumite teel tehtavad õngitsuskampaaniad on eriti aktiivseks muutunud läbi viimase paari aasta, varasemalt jõudsid klientideni enim spämm-kõned ja libaloosimängud. „Eriti palju SMS õngitsuskampaaniaid oleme tuvastanud selle aasta maikuu algusest ning hetkel on käimas uus ja suurem laine,“ märkis Kraft. Klientidele tulevad sõnumid erinevatelt saatjatelt, sh alert, info, kaja, 8943.

Kraft tõi välja, et SMS õngitsuskampaaniatele reageerib Elisa ka ise ning seda juhul, kui ettevõte saab klientidelt teavituse, et kahtlased SMS-id on liikvel. „Nendel juhul kontrollime, kui paljudele Elisa klientidele sõnumeid saadetakse ning tuvastame, millise ühenduse kaudu need Elisa võrku tulevad. Õngitsuskampaania tuvastamisel teavitame sellest koheselt Elisa SMS-partnerit või teist operaatorit ning palume õngitsussõnumite saatmise blokeerida. Kohale toimetamata õngitsussõnumid kustutatakse,“ rääkis Kraft.

„Kahjuks tuleb tõdeda, et ainuüksi sõnumi saatjate blokeerimine tulemust ei anna, sest petturid võtavad kasutusele uusi saatja aadresse ning leiavad uusi kanaleid, mille kaudu õngitsussõnumeid klientidele kohale toimetada,“ lisas ta.

Elisa palub klientidel õngitsussõnumitest teada anda meiliaadressil security@elisa.ee. Teavituses palub ettevõte klientidel edastada pilt sõnumist, mille pealt on näha saatja aadress ning ka number, millele on sõnum saadetud.

„Parendades järjepidevalt oma teenuste turvalisust ja tegeledes klientide teadlikkuse tõstmisega küberohtudest aitab Elisa luua jätkusuutlikku digitaalset tulevikku,“ teatas firma.