PROOVISÕIT | Mercedes-Benz EQS SUV: vaikne igal kiirusel
(16)Tuscaloosa. Mis imelik sõna! Mida ütleb see keskmisele Mercedese ostjale, rääkimata tavalisest eestimaalasest – tõenäoliselt mitte just väga palju, kirjutab Accelerista.com.
Tegu on Tartu-suuruse linnaga USA-s Alabama osariigis, mis on läbi aegade tornaadodelt kõvasti räsida saanud ning kus paiknevas Mercedes-Benzi tehases valmib margi tippmudel – EQS SUV.
Kas teadsite, et Hiinas (mis on maailma suurim autoturg ja kus läheb kaubaks ligi pool kõigist täiselektrilistest sõidukitest) on hetkel müüdavad luksusautod valdavalt särtsukad? Ei, mitte seetõttu, et sealsed rikkad oleksid keskkonnateadlikumad, vaid lihtsalt seetõttu, et kui hind pole küsimus, siis mugavus on!
Ütleme otse, Mercedes-Benz EQS SUV ei ole tavaline auto! See on firma mudelirivi lipulaev ja inseneritöö tippsaavutus, kuna Mercedes-Maybachi esimest täiselektrilist mudelit EQS 680 SUV peame veel natuke ootama. Lühidalt: EQS SUV pakub ülimat mugavust, kõrgetasemelist tehnoloogiat ja juba täna tõelist pilguheitu sinna, milline võib luksus välja näha tulevikus.
Jutt USA-st ja Hiinast pole mõistagi juhuslik. Kuni seitsmekohaline auto on loodud ennekõike hiiglaslikke linnamaastureid armastavatele turgudele, kus eelistatakse mugavust muudele väärtustele, ja EQS SUV ostja ei pea ses osas vähimalgi määral pettuma.
Teoreetiliselt ei peaks selle auto ostjat numbrilised suurused väga huvitamagi, sest need on klassikaliselt „piisavad“, olgu jutt siis ruumikusest, võimsusest või kiirendusest. Aga päris ilma nendeta ei saa hakkama isegi sedavõrd tavatu auto nagu MB EQS SUV kirjeldamisel.
„Tulevik on elektriline,“ ütleb Mercedes ja nii algab kõik elektriautole omastest näitajatest. Kõrgepingeaku netomahtuvus on 108 kWh ning kui WLTP järgi räägitakse 600-kilomeetrisest laadimisvälbast, siis päriselus piisab sellest napilt alla 400 kilomeetri läbimiseks. Tavapärase müügijutuna lubatakse 10%-80% aku täituvust kiirlaadijas umbes poole tunniga – ja see tõesti peab paika.
Proovisõidu jooksul läbitud üle tuhande kilomeetri keskmiseks kuluks tuli 27,4 kWh/100 km. Siin tuleb arvestada, et väljas oli keskmiselt 10 soojakraadi, mis küll kõikus tublisti siia-sinna ning kiiruspiirangud olid ahvatlevalt suvised. Toimunuks test paar kuud tagasi, võinuks kulule rahuliku südamega liita vähemalt viiendiku.
Mida see päriselus tähendab? Pärnus käib edasi-tagasi rahuliku südamega ära, Tartus ka üle noatera. Ent väike kohvipeatus korralikult varustatud tanklas tähendab samal ajal kiirlaadides ligi sadat lisandunud kilomeetrit ja selle täiendusega jõuab juba pea igale poole.
Rääkides aga, mida selle auto ostja oma raha eest (proovisõiduauto maksis imevähe alla 180 tuhande euro) saab, siis seda võib samuti numbrites mõõta, aga ei pea. EQS SUV pakub nii emotsiooni kui praktilisust kogu raha eest – ent see ei ole möödakäijatele kuuldav. Pole vajagi, selle auto sihtgrupp on inimene, kel pole enda olemasolust enam vaja ümbritsevale maailmale valjuhäälselt teada anda.
Kuuldused selle auto vaiksusest liiguvad temast ees ja seda loetakse mõnikord tähtsaimaks müügiargumendiks. Jah, see auto on tõesti väga vaikne, kuid liikuma hakates ärge oodake revolutsiooni mürasummutuse vallas. Tegu on lihtsalt tipptulemusega – ja ei midagi enamat. Kõik jääb maiste füüsikaseaduste piiresse.
Eelpoolöeldu kehtib vaid tagasihoidlike kahekohaliste kiiruste juures. Alles tempo tõustes selgub, kui palju on tegelikult tuulekanalis tööd tehtud, et üle viie meetri pikkune hiiglane panna võimalikult sujuvalt läbi õhu liikuma, vältides ühtlasi keeriseid auto taga. Kui aga tegu on tugeva külgtuulega, siis selle mõju elimineerida täielikult ei õnnestu.
Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.