Alustuseks aga nädala auto- ja liiklusmõtted: kiidame tähelepanelikku kuulajat, kes eelmise saate konnateema jätkuks tõi näite kohast, kus märk on täitsa asjaliku koha leidnud. Aga olgu märk või mitte - tähelepanelikkust!

Räägime pisut ka liiklusest, tervitame järjekordset silmapaistvat autojuhti, kommenteerime Pronksi tänava tööde hetkeseisu ja kordame üleskutset PPA-le: korraldage palun kasvõi üks nädal ka liikluskultuuri talguid! Kiirus ja joobes juhid on arusaadavad valupunktid, kuid kultuur ja kultuuritus võiks ka tähelepanu saada.

Bolt on aga asunud elektriliste tõukerataste kiirust teatud kohtades piirama - ja see on igati tänuväärne. Iseasi, kuidas piiranguid jõustatakse - tarkvaraliselt või järeleulatuvalt? Samuti plaanitakse revideerida tõukside parkimise loogikat.

Vaatame ka kütust - OPEC+, Brent, hetke hinnad ja muud kütuserubriigist tuttavad tähelepanekud. Kus aga kütusega nii hästi pole, on Kuuba, kus nappuse tõttu jäeti ära traditsiooniline maiparaad. See üritus on vankumatult toimunud alates 1959. aastast ja ära jäänud vaid koroonapiirangute tõttu - ent kordagi mitte kütusenappuse pärast. Miks see nii läks?

Piilume ka automaksu arenguid - Transpordiamet käis välja üpris mõistliku ettepaneku, mis sisaldab muuhulgas ka luksusautode kõvemat maksustamist. Mis aga sellest ettepanekust saab, ei ole veel teada - võimalik, et kogu tähelepanu on erinevate arvamuste kogumiseks meelega üles köetud. Eks arvame siis meiegi.

Uudismudelitest ka - juttu tuleb Renault Cliost, Capturist ja tõenäoliselt viimasest Mercedes-Benz E-klassist, vähemalt sellisel kujul nagu me seni harjunud oleme.

Nädala proovisõiduauto oli Peugeot 408, stuudios on autoajakirjanikud Veli V. Rajasaar ja Indrek Jakobson. Saadet saab kuulata allolevas pleieris. Külasta ka saate Facebooki- ja Instagrami-lehte, kust saad jooksvat infot automaailma kohta ning näha proovisõiduautodega seonduvat. Head kuulamist!

1x
00:00