Seda, kui jabur esmapilgul ja kui läbimõeldud tegelikult võib tunduda karmile ja lihtsale tööloomale uhke kuue selga tõmbamine, oleme kirjutanud varemgi. Kuna tegu pole lihtsalt ühe täiendava istmereaga koos nipet-näpet lisadega, vaid tippmudeliga, kajastub see kõiges, nii sõiduomadustes kui ka hinnalipikul.

Sellest, et uus Ford Ranger ning teise põlvkonna Volkswagen Amarok erinevad nagu Sharan ja Galaxy, oleme vihjamisi juba kirjutanud, nagu ka sellest, et just tänu Wolfsburgist saabunud juhistele on Sinise Ovaali kastikal nüüd ka mootor, mis väärib tippmudelit. See, lisanimega Raptor, tutvustab meile sportpikapi uut põlvkonda.

Lõuna-Aafrikas Pretorias valmiv kastikas on riigi jaoks väga oluline ekspordiartikkel. Seal valminud autosid müüakse enam kui sajas riigis ja tervikuna on Euroopa turgudest mõistagi suurim. Ranger Raptor jõuab meile aga kõigi kastikate kuningriigist Taimaalt.

Ford püüab uue pikapi puhul jätkuvalt kaht sihtgruppi – nii neid, kes soovivad luksuslikku noobelkastikat elustiiliautona kui ka neid, kelle jaoks pikap on igapäevane tööloom. Samas tehakse Rangeri ja Ranger Raptori puhul selge vahe sisse, viimane on sportpikap – kõlagu see termin kuitahes tobedalt, aga tobe tundub see ainult seni, kuni te pole viimatimainituga sõitnud.

Ford Ranger Raptor

Ford on kasutanud Raptori nime Rangeri, F-150 ja Bronco võimsate ja luksuslike modifikatsioonide tähistajana juba aastast 2009. Teisel pool ookeani on asjad paremad kui siin – seal müüakse ka Ford F-150 Raptor R-i. See on väga maastikuvõimekas pikap, mille jõuallikaks on 700 hobujõudu arendav ülelaadimisega Fordi 5,2-liitrine V8.

Samas tuleb arvestada, et F-150 Raptor R on väga kallis ning Euroopa süsinikutrahve ei jõuaks ka kõige veendunumad kliendid kinni maksta. Üks parimaid võimalusi suud vesistada on siin, meile jääb üksnes Ranger Raptor.

Ka esimese põlvkonna Ranger Raptor hiilgas võimega maastikul kiiresti sõita. Sel oli sõltumatu tagavedrustus ja massiivsed Foxi amortisaatorid, tänu millele võis autol ka rattad muretult maast lahti saada – amortisaatori käik oli 32% pikem kui tavalistel Rangeritel. Toonase tippmudeli 3,2-liitrine diisel oli aga tänasega võrreldes hoopis teisest puust.

Teise põlvkonna Ranger Raptorit esitleti maailmale 2022. aasta veebruaris. See põhineb väärikal Ford Rangeril, mida on toodetud üle nelja aastakümne ja mille põhiline turg on teisel pool ekvaatorit. Nii on pärast üsna põhjalikke muudatusi praegu müügil juba kuues põlvkond. Auto on ehitatud T6.2 platvormile, mille Ford lõi algselt Bronco jaoks.

Uue põlvkonna väljatöötamise eest vastutas Fordi Austraalia divisjon ja kuna tegemist on üleilmse mudeliga, olid protsessi kaasatud ka Volkswageni insenerid, sest teise põlvkonna Volkswagen Amarok on uue Rangeri lähisugulane. Küllap küsis Ford nõu, kuidas tagada sõidumugavus ja -stabiilsus, sest just nende omaduste poolest ületas Amarok oma konkurente.

Sisemuses veelgi soliidsem

Suured muutused on toimunud auto sõitjateruumis. Rool on massiivne, kuid mahub siiski kenasti kätte ning annab stabiilsuse ja töökindluse tunde. Istmed on suured ja mugavad, pakkudes samas ohtralt külgtuge (ikkagi sportpikap!). Kõige keskel domineerib aga keskkonsooli integreeritud püstine suur puutetundlik 12-tolline ekraan, mil on juba Mustang Mach-E nähtud kasutajaliides.

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.