Miski ei suuda enam peatada autode elektrifitseerimist, meeldib see siis või mitte. Cupra soov autotootjana on muuta e-autod ägedaks, efektseks ja positiivseid emotsioone tekitavaks, sest igavaid ratsionaalseid sõidukeid on niigi küllalt. Ega Volkswagen Grupi uusimal automargil ju mõtet polekski, kui see teistest ei eristuks. Cupra tähistas varem SEATi mudelite sportlikke versioone, iseseisvaks automargiks sai see 2018. aastal.

Tavascan esindab Cupra uut disainisuunda ja selle efektne välimus on üsna lähedane ideeautole, mida tutvustati 2019. aasta Frankfurti autonäitusel.

Peamised faktid

Kupee-SUV keretüüp tähendab, et tegemist ei ole kobaka pseudomaasturiga – see on madalam ja sõiduautolikum. Tavascani mõõdud: 4644 mm pikkust, 1861 mm laiust, 1597 mm kõrgust ja 2766 mm teljevahet. Pagasiruum mahutab 540 l.

Tavascani aluseks on Volkswagen Grupi MEB platvormi uusimad tehnoloogiad, mis on häälestatud just sportlikumat sõiduelamust soovivale juhile meelepäraseks. Tootja kinnitusel saab Tavascan olema erinev VW ID mudelitest ja seda sihitakse teistsuguste eelistustega autoostjale.

Cupra Tavascan

Tavascani pakutakse kahes mudeliversioonis – tagasillaveoline Endurance (210 kW / 286 hj, 545 Nm) ja nelikveoline VZ (250 kW / 340 hj, pöördemoment on 545 Nm taga ja 134 Nm ees). VZ mudeli nullist „sajani“ kiirenduseks lubatakse 5,6 sekundit.

77 kWh akupakiga Endurance versiooni sõiduulatus saab olema ligikaudu 550 km ja sama akupakiga VZ tippmudelil umbes 520 km (WLTP testitsükli alusel).

135 kW laadijas suudab Tavascan 7 minutiga laadida 100 km sõiduulatust; kui aga aku laetuse tase on langenud 10 protsendini, saab selle energiavaru 80%-ni täiendada alla poole tunniga.

Efektne väljast ja seest

Tavascani välimuse silmapaistvaimaks detailiks on Cupra valguslogo ja kolmnurkse kujuga maatriks-LED esi- ja tagatuled. Nurgelised kerejooned mõjuvad pisut arrogantselt ja meenutavad teatud kurjema välimusega noobelklassi linnamaasturit, nimesid nimetamata.

Disaini kirjelduses kasutatud sõnad nagu hainina ja võidusõidukiivri visiir viitavad mõistagi sportlikule ambitsioonile.

Cuprale tunnusomased vasetooni detailid on maitsekalt efektsed. Põnevad välisvärve on valikus kuus. Century Bronze Matte värvi kogu ilu oli esitluse kirevas valgusmöllus raske tajuda, seda tahaks väga päevavalguses näha.

Ka interjöörikujunduse eesmärgiks ei ole sugugi tagasihoidlikkus. Esitlusauto uksepaneelidel säras LED-täppidest tähistaevas, emotsioone lisasid keskkonsooli valgustriibud, eraldades juhi ja kaassõitja ruumiosa. Juhile suunatus on Tavascani puhul üheks oluliseks märksõnaks.

Kesksel kohal troonib 15-tolline multimeediaekraan, mis on seni Cupra suurim. Selle all paikneb aga retrostiilis puutetundlik riba spetsiaalselt sisetemperatuuri ja helitugevuse reguleerimiseks. Näib, et VW Grupi uute autode loomisel on kasutajakogemust kuulda võetud. Jääme põnevusega ootama, kuidas selle kasutamine päriselus on.

Kohandamisvõimalustega ekraaniga info- ja meelelahutussüsteemil on olemas Apple CarPlay ja Android Auto. Juhi ees on aga 5,3-tolline digitaalne näidikupaneel ja esiklaasinäidik.

Loe täispikka lugu ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena