Proovisõit: Dacia Sandero Stepway – ilmselgelt on tegemist autoga
(10)Hiljuti logovahetuse läbi teinud ja uue khakitooni saanud Dacia Sandero Stepway on ilmselt kõige lihtsakoelisem säästuauto, mida uute mudelite valikus Eestis hetkel saada on. Jah, ta ei kiirenda ja ta võib võbiseda, ent ta on kokkuhoidlik ja vapper ja mitmeid kaasaegsele autole omaseid tunnuseid on saanud aga ka see sõiduvahend.
Alustuseks on soovitav mitte ära ehmatada. Kui see auto käivitamise järel või fooritulede taga töötava mootoriga paigal seisab, siis hakkab kõik auto sisemuses kergelt värelema ja vibreerima. Täpselt nagu Jogger, on ka see auto kapoti all varustatud 3-silindrilise 1-liitrise mootoriga (klappe 12), mis seda tõenäoliselt põhjustab. Sellega harjub ära, kuigi esimene küsimus on, et tegemist pole mopeedautoga.
Harjub kindlasti ka sellega, et auto kiirendus nullist sajani on ligi 12 sekundit ja selle saavutamiseks tuleb manuaalkäiguskasti kangiga tublisti vaeva näha. Proovisin maanteel ka kuuenda käiguga kiirendada - seda ma üherealiselt teel teha ei soovitaks ja sisse tuleks lükata neljas käik: ametlikult võtab kuuenda käiguga kiirelt 80-120 km/h tunnis kiirendamine aega 22,6 sekundit, mis on palju mis palju.
Just eelmainitud 6-käiguline manuaalkäigukast paneb mõtlema, et kellele see auto õiguspoolest mõeldud on. Tegemist on ju väga väikese masinaga: pikkus kõigest 4 meetrit (teljevahe 2,6m) ei jäta just liiga avaraid võimalusi tagaistujatele ega pagasiruumile (tagaiste on 1/3-2/3 süsteemis kokkuklapitav, seega vähemalt pagasiruumi osa saab korralikult pikendada).
Seega võiks olla justkui tegemist pere teise autoga, millega paras igapäevaselt töö-pood-lasteaed ringid ära teha. 20 cm kliirens tähendab, et auto on seejuures ka päris kõrgele tõstetud ja saab seenel-marjul ära käia. Aga miks sellisest autost üldse manuaalkäiguskastiga variant tehti – põhjus saab olla vaid soovis hinda väga madalal hoida. Nii et jah, tõesti säästukas.
Kuigi kütust võtab auto ametlikult u 6 liitrit sajale, võib ühe paagitäiega täiesti vabalt saavutada sõiduulatuseks enam kui 700 km. LNG+bensiin lahenduse puhul isegi 1300 kilomeetrini.
Mitmeid kaasaegsele autole omaseid mugavusi masinas leiab. Näiteks on sel olemas püsikiirusehoidja (mitteadaptiivne). Uudsena on võimalik lisavarustusena tellida automaatne kliimaseade ja esiistmete soojendus, 450 euro eest saab külge parkimisandurid, pimenurga jälgimise ja tahavaatekaameragi. Veel näiteks vihmasensor, elektriliselt avanevad tagaaknad, mäeltstardiabi, võtmevaba käivitus jms.
Multimeediaekraan (8-tollise diagonaaliga TFT ehk mitte liiga suur) ei ole armatuurlauda mitte kuidagi integreeritud, see on selle külge lihtsalt kinnitatud. Tõeline valu ja piin on jätkuvalt süsteemi navigatsioonilahendus – Rumeenia, Prantsusmaa ja Maroko autoteadlased on tublisti vaeva näinud, et selles sihtpunktide leidmine võimalikult keeruliseks ja aeganõudvaks muuta (näiteks Harjumaal asuv Aruküla puudub süsteemi teadmiste kohaselt maamunal sootuks).
380 täiendava euro eest saab aga juhiistme kõrguse reguleerimise võimaluse, automaatse seisupiduri ja võtmeta sisenemise funktsioonid. Veel pooltuhat eurot juurde ja võimalik on masinale tellida ka elektrooniliselt avanev katuseluuk.
Rattad on autol 16-tollised ehk suhteliselt väikesed. Katusereelingud on olemas ja need saab kerge vaevaga muuta kuni 80 kg kandvaks katseraamiks (võti asub kindalaekas). Auto Y-kujulise disainiga LED-tuled sobituvad hästi Dacia logoga ja need moodustavad tõesti kena terviku - ka ratastelt leiame Y-kujutised. Välimuse üldmulje pole ka sugugi paha.
Positiivselt väga väike on aga auto pööramisraadius, rool on kerge ja sellega annab tõesti masinat väga väikesel alal ümber keerata. Eelmiste versioonidega võrreldes on täisustatud ka auto käitumist (eelkõige kallet/kõikumist) kurvides nii et masina kõrgusele vaatamata põsk vastu külgklaasi ei vajunud - kerge ülejuhitavus võis tekkida küll. Auto ise püsis teel suurepäraselt, manööverdada on sellega väga mugav ja vedrustus sai ka tee ebatasasustega täiesti talutavalt hakkama.
Märkigem, et pagasiruumi ava maksimaalne ava laius on 102 cm. Pagasiruumi avamine käib käsitsi, ei mingit elektroonikat avamisel ega sulgemisel.
Masina hinnad algavad 16 390 eurost (110 hj, 1-liitrine bensiinimootor), kui lisad kõike juurde tellida, siis tuleb masina hinnaks 19 180 eurot. Automaatkäigukastiga versiooni hind algab 17 190 eurost – sellel versioonil võib tõesti Eestiski sihtrühma olla.