Linnaelanikel paluti oma poolt- või vastuhääl anda linnapea Anne Hidalgo korraldatud avalikul konsultatsioonil ning selgus, et lausa 90 protsenti pariislastest ei tahtnud renditavaid elektritõukerattaid enam linnatänavail näha, kirjutab The Telegraph.

Linnapea Hidalgo tervitas 2018. aastal e-tõukeratta operaatoreid avasüli, kuid on sellest ajast alates eeskirju järk-järgult karmistanud, luues selleks ettenähtud parkimistsoonid, piirates tippkiirust ja ka operaatorite arvu.

Kuid need meetmed ei ole suutnud veenda elanikke, kes kurdavad hoolimatute ja joobes juhtide ning kõnniteedel tekkinud segaduse üle. Lisaks on rasked õnnetused toonud esile tõuksidega seotud ohud – rentida võivad neid juba 12-aastased lapsed.

„Respekteerin valijate valikut – puhtalt ja lihtsalt,“ ütles Hidalgo ajakirjanikele pärast pühapäevast hääletust.

Eeldatakse, et ta ei uuenda 31. augustist linna kolme operaatori – Californias peakontoriga Lime’i, Amsterdamist pärit Dotti ja Berliinist tuleva Tier’i – tegevuslepinguid.

Ta märkis pühapäeval ka seda, et nende ärimudel oli „väga kallis – viis eurot 10 minuti eest – see pole eriti jätkusuutlik ja ennekõike on see paljude õnnetuste põhjus“.

Hääletustulemus ei mõjuta eraomandis olevaid elektritõukerattaid, mida Prantsusmaa transpordiministeeriumi andmetel müüdi eelmisel aastal 700 000 tükki.

Prantsusmaal tehakse renditud e-tõukeratastega iga päev umbes 100 000 reisi u 200 linnas.

Pariis ei ole suurlinnade seas päris esimene, kes sellise muudatuse ellu viib. Montreal keelustas 2020. aastal kõik nii rentimiseks või isiklikuks kasutamiseks mõeldud elektritõukerattad, Kopenhaagen keelustas renditõuksid 2020. aastal küll ära, ent tõi need aasta hiljem tagasi rangemate tingimustega.

Eestis on samuti elektritõukeratastega seonduvad reeglid karmistumas, näiteks ütles Tartu linn hiljuti, kui lai peab olema kõnnitee, et seal tohiks elektritõuksi parkida, ja alampiiriks valiti poolteist meetrit.