Algatuseks aga vastame paarile kuulajaküsimusele - esiteks, miks kutsutakse gaasipedaali ikkagi gaasipedaaliks? Kust see nimetus tuli ja kas seda oleks loogilisem kuidagi teisiti kutsuda?

Samuti tuli kuulajaküsimus eelmises saates kajastatud naiste autoeelistuste uuringu kohta - kas selles võeti arvesse ka rahvuskala ehk palgalõhe?

Nädala liiklusmõte puudutab busse ja sisaldab soovitust nii bussi- kui autojuhtidele - ikka selleks, et üksteisega paremini arvestada ja liiklus ühtlasemalt toimida saaks.

Juttu on ka Volkswagenist ja õrritatavast uudismudelist ning nende plaanist rajada Ameerika Ühendriikidesse kohalikku tootmist toetava inflatsiooni vähendamise arengukava IRA raames tehaseid. Selleks loodetakse rabada kuni 10 miljardit dollarit toetust.

Maailma suurima konsultatsioonifirma McKinsey poolt läbi viidud uuring keskendub Z-generatsiooni autovastasusele. Miks zuumerid (sünd. 90ndate keskpaik kuni 2010) ei kipu juhiluba tegema ega isiklikku autot soetama?

Räägime ka elektritõuksidega seotud probleemist, ja see ei ole kiivrita ja/või joobes sõitmine. Pead on tõstmas uus mure, mis ei lahene enne uue põlvkonna akukeemia turuletoomist.

Meest sõnast, Elonit tviidist - ei saa mööda ka Elon Muski flirtimisest mõttega soetada kinni pandud Silicon Valley Bank. Näis, kas pärast Twitteri ostu mees ka päriselt järgmise portsu otsa vabatahtlikult istub. Teslat tuleb aga kiita tulevikku vaatamise pärast - plaanis on oma autode madalpingesüsteemid 12V pealt lausa 48V peale kolida.

Nädala proovisõiduauto on Volkswagen ID.Buzz. Stuudios on autoajakirjanikud Veli V. Rajasaar ja Indrek Jakobson. Saadet saab kuulata allolevas pleieris. Külasta ka saate Facebooki- ja Instagrami-lehte, kust saad jooksvat infot automaailma kohta ning näha proovisõiduautodega seonduvat. Head kuulamist!

1x
00:00