Jõudis Eestisse: Land Rover Defenderi 75. juubeli eriväljalase - nagu mudelikarbist välja võetud
(9)Eestisse, täpsemalt Inchcape Motorsi esindusse, on värskelt jõudnud ikoonilise Land Rover Defenderi 75. juubeliks välja antud erimudel – justkui mudelikarbist välja võetud kordumatut Grasmere Green tooni maasturimürakas.
Masina esmamudel jõudis tõepoolest tootmisse juba 1947. aastal, Amsterdami autonäitusel toodi see avalikkuse ette 1948. aastal. Toona Series 1 nime kandnud Land Roveri mudelet kasutati peamiselt põllumajanduses, nad aitasid Suurbritanniat kui ka riigi autotööstust pärast Teist maailmasõda taas üles ehitada.
Esimeste Land Roverite roheline värvivalik tulenes tõsiasjast, et tootmisega alustati keerulisel ajal ning sõidukite loomisel najatuti suures osas sõjaväelt päritud tehnoloogiatele ja materjalidele. Autode viimistlemiseks kasutati sõjaajast üle jäänud värvi, millega algselt võõbati lennukeid ja sõjamasinaid. Värvitooni nimi oli lihtsalt heleroheline ehk Light Green ja masin nägi välja selline:
1951. aastal määras kuningas George VI Land Roveri õukonna ametlikuks autotootjaks. Esimeste Land Roverite – ning hiljem Defenderite – kasutamise traditsioon jätkus kuninganna Elizabeth II valitsemisajal, mil need saatsid kuninglikku perekonda ametlikel üritustel ja ka lõbusatel väljasõitudel maastikul.
Nüüd on kohal aga piiratud tootmisarvuga erimudel nimega Land Rover Defender 75th Limited Edition.
Selle roheline värvitoon on saanud uueks nimeks Grasmere Green (Grasmere on küla Inglismaal, mis on tuntud läheduses asuvat järve ümbritseva roheluse poolest, gres tähendab seejuures vanainglise keeles muru, mere aga järve.).
Selle kahtlematult erilise poolmati tooniga on kaetud nii auto kere kui veljed ja veljekorgidki (põrkerauad on Ceres Silver värvitoonis), armatuurlaudki auto sisemuses. Lisaks on embleem „75 Years“ kantud tagaluugile kui armatuurlaua külgedele.
Muus osas on auto loodud HSE-mudeliversiooni baasile. Kütust võtab see auto 10,2 liitrit sajale, täispaagiga on sõiduulatus enam kui 700 kilomeetrit.
Autol on 14-suunaliselt reguleeritavad Resist-polsterdusega istmed. Käigukang on kaetud Robustec ülivastupidava kangaga.
Avatav riidest katuseluuk ja kate selle all, isepimenduv tahavaatepeegel ning must katusepolster. Puuteekraan on 11,4-tolline, olemas on juhtmevaba telefonilaadija ning signaalivõimendi. Meridiani helisüsteemi kõlareid leiab auto sisemusest kõikjalt ja tulemus on võimas. Kiiruse näit on projitseeritud ka esiklaasile juhi silmade kõrgusele.
Juhiabisüsteemidest tasub rõhutada 3D-parkimiskaamerat ja Matrix LED esitulesid (need, mis eessõitva auto juhi silmi ei pimesta). Kliimatsoon on autol kolmetsooniline, neist kolmas niisiis tagaistujatele
Auto all on robustsed 20-tollised igale maastikule sobivad veljed ja rehvid. Auto kõrgust maapinnast saab ühe nupuvajutusega muuta, olemas on Terrain Response süsteem maastikuläbivusvõimekuse tõstmiseks.
Kui tuleks tahtmine Aafrikasse autoreisile minna, siis oleks see auto kahtlematult vägagi hea valik. Eesti talvistes oludes annab ta lihtsalt erakordse sõidukindluse, auto rool on seejuures vägagi kergeks timmitud ning ringteid läbib see mürakas kergelt nagu koduperenaise väikeauto.