Sellisele järeldusele jõudis minister kohtumisel Tallink Silja AB juhi Ats Jooritsa ja Aviareps Põhjamaade juhi Tapani Kauhaneniga.

„Kui seni on Eesti kuvand Rootsis olnud pigem tagasihoidlik, siis 2022. aasta Rootsi meediakajastused näitavad, et suhtumine Eestisse on võtmas positiivset pööret, näiteks said aasta lõpus väga head tagasisidet Eesti jõuluturud ning poolehoidu on kasvatanud ka Eesti tegevused ja seisukohad seoses Venemaa agressiooniga Ukrainas,“ rääkis Järvan.

„Sellises olukorras oleme esimest korda,“ jätkas ta. „Varem on Rootsis toimunud laveerimine negatiivsete või sootuks puuduvate uudiste vahel, kuid praegu on Eesti kuvand üle ootuste hea.“

Järvani hinnangul on nüüd mõistlik seda momenti turismi edendamiseks ära kasutada. Nii arutatigi ettevõtetega, kuidas leida uusi lahendusi Eesti disaini, kultuuri, spaade, restoranide jms tutvustamisel nii, et reis Eestisse algaks juba näiteks laevale astudes.

„Rootsi klient hindab kindlasti mugavust ja kvaliteeti, mida Eesti turismisektor on valmis pakkuma. Näiteks kõnetab rootslast kindlasti Fotografiska avamine Tallinnas ning toiduturismi kõrge tase, mida kinnitas Michelini jõudmine Eestisse möödunud aastal. Lisaks Eestis pakutavatele kõrge kvaliteediga turismitoodetele võiks tõmbefaktoriks olla kestlik ja unikaalseid elamusi pakkuv laevakruiis,“ rääkis Järvan.

Ta viitas sellele, et küsitluste kohaselt eelistaksid 49 protsenti rootslastest Eestisse tulla laevaga, 30 protsenti lennukiga ja viiendikul kindel eelistus puudus. Mida rohkem kordi on vastajad Eestis käinud, seda tugevam on aga just laevareisi eelistus.

Järvan külastas ka lennundus- ja relvatööstusettevõtet SAAB ja Eestis arenduskeskust ja tehast omavat telekommunikatsiooniettevõtet Ericssoni. Ericsson Eesti on üks Eesti suurimaid eksportööre, moodustades 3,8 protsenti kogu Eesti ekspordist.