Keskuse enda teatel on tegemist esimese kaubanduskeskusega Eestis, mis võttis kasutusele Snabbi parkimistehnoloogia ja sellega kaasneva kaamerapõhise numbrituvastuse.

Snabbi tegevjuht Kustas Kõiv lausus, et umbes 90% parkimistrahvidest väljastatakse kaubanduskeskuste parklates parkijate inimliku eksimuse tõttu. See loob halva kogemuse kliendile, negatiivse maine keskusele ning ainsana võidab parkimisoperaator, kellele jääb trahvitulu.

„Tegemist on tegelikult suure ja inimsõbraliku muudatusega. Parkimiskellade asemel fikseerivad modernsed ANPR-kaamerad koheselt sõiduki numbrimärgi ning parkimise alguse. Keskust külastav inimene säästab sellega nii oma aega kui ka närve,“ märkis ta.

Kõivu sõnul pole neil, kes pargivad Järve Keskuse parklas alla kolme tunni isegi vaja parkmisäppi alla laadida, rakendust saavad aga kasutada pikemalt parkijad. Kasutades Snabb äppi, arvestab rakendus ise tasuta parkimise ajaks kolm tundi ning ülejäänud parkimisaeg on tasuline.

Järve Keskuse äriarendusjuht Helin Arro rääkis, et Snabbiga on lihtne – igal sissesõidul registreerib kaamera külastaja autonumbri. Nagu varasemaltki, on parklas tasuta parkimiseks kolm tundi, mis on tema hinnangul piisav aeg, et kõik ostud saaks ilusti tehtud.

„Valisime Snabbi parkimiskorralduse kliendi mugavust silmas pidades, kuna see ei nõua ei kella ega parkimisautomaadi kasutamist. Sageli ununeb kaubanduskeskuste külastajatel parkimisaja fikseerimine ja nii võib poes käimine lõppeda palju kopsakama väljaminekuga,“ ütles Arro.

Ta lisas, et parkimise tasuta limiit kehtib ühe sissesõidu kohta. „Kui soovitakse peatuda pikemalt kui kolm tundi, siis on võimalik registreerimiseks kasutada Snabb äppi, pargi.ee-d või SMS-parkimist.“

Snabb (endine Barking) on tegutsenud aastast 2015. Tema äppi kasutas 2022. aastal ligi 100 000 inimest. Snabb võimaldab klientidel parkida, autot pesta või laadida. Täna tegutseb Snabb lisaks Eesti ja Leedu turgudele ka Uus-Meremaal, Soomes, USAs, Saksamaal ja Austrias.

Autonumbri põhine parkimiskorraldus on kasutusel mitmetes Tallinna parkimismajades: näiteks Rävala puiesteel ja Solarise keskuse all.

T1 parklas leiab ka auto üles

Sama seis on uuenevas T1 keskuses. Selle juhi Tarmo Hõbe sõnul töötab T1-s maa-aluses parklas ja parkimismajas töötab keskuse avamisest peale Find My Car süsteem, mis tähendab, et T1 parklas ei pea kasutama parkimiskella ning süsteem aitab pargitud auto vajadusel üles leida. Küll tuleb parkimiskella kasutada keskuse trammipeatuse poolses otsas olevas väliparklas.

T1 lahendusel on aga veel üks oluline võimekus: parkimiskohtadel on turvalisuse nimel kaks salvestavat kaamerat, mis reageerivad liikumisele. Parkimiskohtadel tehtud salvestusi säilitatakse ca kuu aega või veidi kauem ning vajadusel saab sealt toimunu üle vaadata. Keskus on teinud ka politseiga koostööd paari juhtumi lahendamisel.