Nissan on sarnaselt kõikidele teistele suurematele tootjatele suunanud fookuse elektrile – Leaf on olnud müügihitt algusest peale, uus täiselektriline Ariya püüab ilma teha suuremas segmendis ja E-Power mudelid on variant neile, kes soovivad „pehmet“ üleminekut elektrile.

Lõpuks on elektriga seotud uuendused jõudnud ka menuk Juke’ile, mille hübriidversioon lubab muuhulgas mugavamat sõidukogemust ja väiksemat kütusekulu, aga märgatavalt kosunud hinnalipiku eest. Eelmisel aastal proovis hübriidset Juke’i Lena Murd, nüüdseks on autod Eestis ja kätte jõudis ka minu kord.

Mudelivalik on üpris lihtne – käsikast, automaatkast, hübriid ja kokku viis varustustaset. Veab vaid esitelg, mootoriks on kas 114 hj bensiinimootor või 95 hj bensiini ja 48 hj elektriajami kombinatsioon. Kuuekäigulise käsikastiga Juke’i võib saada juba umbes 19 000 euro eest, hübriidi aga alla 27 500 ei saa. Täpsemalt saab vaadata siit.

Mis on uut?

Enne ilmselgest ehk hübriidsüsteemist rääkimist vaatame kähku, mis väljaspool muutunud on. Juke’i teine põlvkond saabus juba 2019. aastal, hübriid on loomulikult saanud harjumuspärase värskenduse nagu uus iluvõre, rohkem logosid, suuremad-ägedamad veljed… Tavalised kahtlusalused.

Õhu efektiivsemat suunamist puudutavaid uuendusi leidub samuti – mõned märgatavamad, mõned mitte. Silma hakkab loomulikult väike spoiler tagaluugil, lisaks on põhja all kriitilistes kohtades turbulentsi ja tõstejõudu vähendavaid paneele. Radiaatori eest leiab aga liikuva klapi, mis väiksema jahutusvajaduse korral õhutakistust vähendab.

Sisemuses väga uuendusi silma ei hakka, kuid märkimist väärivad istmete peatoe sisse integreeritud Bose kõlarid, mis sõites helielamust täiendavad. Need tulevad aga kaasa Bose helisüsteemiga, mis on loomulikult lisavarustus (+2000 €).

Nissan Juke Hybrid

Hübriidtehnoloogiast tulenevalt on pagasiruum tavaversioonidega võrreldes väiksem – 354 vs 422 liitrit. Ka tagaistmetel ei ole ruumiga priisata, kuid tegu ongi linna sobiliku kompaktse autoga – ema-isa ees, laps(ed) taga ja kõigil on mõnus.

Hübriidiga kaasneva lisaraha eest lubatakse kütusekuluks täpselt 5 liitrit „sajale“ – tavaversioonidel on see umbes liitri jagu rohkem.

Tehnoloogia ja uued funktsioonid

Kuigi hübriidide peole hiljaks jäänud, pakub Juke siiski üpris nutikat tehnoloogiat. Elektriajameid on kaks ja väiksem paikneb sarnaselt kontsernikaaslasele Renault Captur E-Tech Hybridile käigukastis (mis on ka Renault’ga jagatud), mootor ja peamine elektriajam aga on Juke’ile spetsiifilised ja 1,2 kWh akupakk on erinevalt Capturist vedelikjahutusega. Kuni kiiruseni 50 km/h suudab Juke liikuda täiselektriliselt.

Kiita tuleb ka sisepõlemismootori sisse lülitumise sujuvust – paljudes hübriidides on see järsk ja kuuldav, kuid Juke on meeldiv üllataja. Väidetavalt on hübriidkoosluse seadistamisel abiks olnud Renault’ F1 kogemus, kuid kui suurel määral, võib ise ette kujutada.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.