Kupeemaasturid on hetkel moes. Isegi sedavõrd moes, et tegu on võimalusega lisada püstisema tagaosaga krossoveri hinnale kopsakas lisa ja kliendid maksavad seda rõõmuga. Seda populaarsust nauditakse küll peamiselt idapoolkeral – teisele poole suurt lompi Volkswageni uudismudel ei jõua.

Seda suurem on siin ID.5 väljakutse näidata, et see ilu on kogu raha väärt. Ühest pilgust autole piisab – tegu on kahtlemata hetkel kõige kaunima ning nagu meie test veenvalt tõestas, ka paljudelt kasutusomadustelt seni parima Volkswageni ID-seeria mudeliga.

Ilus auto? Kahtlemata!

ID.5 ei ole lihtsalt pisut kaldu tagaosaga ID.4, vaid muudatusi on oluliselt rohkem. Samas on auto tervikuna kujustatud nagu teisedki Volkswagenid – kõik on äärmiselt täpselt paigas ja loogiline. Wolfsburgis mindi pea kõiges kindla peale ja ses osas on VW endiselt heas mõttes konservatiivne kaubamärk.

Kui auto kujustuses tervikuna murravad kupeelikult graatsilised kumerused harjumuspärast linnamaasturite pontsakust, siis kaldus tagaosa lisab sportlikku elegantsi. Lisaks on see viimistletud iga autoentusiasti lemmikdetaili – tiivaga. Õnneks on see viidud nüüd tagaaknast allapoole, mis on nähtavuse osas suur pluss!

Volkswagen ID.5

ID.4 ja ID.5 kõrvutades selgub ohtralt erinevusi. Ehkki need pole suured, on väikesed muudatused väga hästi õnnestunud. Autos nähtub juba ID.3-st ja ID.4-st tuntud disainikeel, mis on väga lihtne ja tootja väitel inspireeritud kunagisest Volkswagen Type 4-st. Tõelist päritolu tasub sealt otsida!

Palun nuppude paketti!

Autosse siseneda soovijat tabab esimesel hetkel ebameeldiv üllatus – ukselinkide konstruktsioon on üks kasutajavaenulikumaid, mida üldse on läbi aja olnud võimalik leida. Olin selle suhtes kriitiline juba ID.4 juures ning arusaadavalt on viga kandunud üle ka ID.5-le. Jah, ukse saab küll lahti, aga see on väga ebamugav.

Kui aga lõpuks on õnnestunud siseneda, siis võib soovi korral silmad sulgeda ja kel on varasem kogemus, tunneb hetkega – see on Volkswagen peaaegu selle parimas vormis. Istmed on mugavad, rool istub hästi kätte ja sisustusmaterjalidega pole kusagil koonerdatud.

Üldiselt on ID.5 palju sümpaatsem kui ID.4 ja seda muuhulgas seetõttu, et praktilisuses pole järeleandmisi tehtud. Seal on ligi 550 liitrit pakiruumi ja keskmine eesti mees saab rahulikult istuda tagaistmetel lage puudutamata. Lisaks on pikisuunas sama palju ruumi kui ID.4-s ehk siis kuninglikult.

Suurim ja tuntavaim muudatus väljendubki veidi napimas ruumis pakiruumi kohal. Kui olete harjunud seda kasutama, on parem vaadata ID.4 poole, aga kui paljude jaoks on need paar lisasentimeetrit kriitilised? Kogukate asjade veoks on kaubikud.

Selle auto suurim puudus (lisaks ukselinkidele) on seotud infolustisüsteemiga ja ei ole kõiges ID.5-spetsiifiline. Ekraan mõtleb mõnikord kahtlaselt kaua – kas oli keeruline sinna võimsam protsessor ja rohkem mälu lisada? Kuid suurim õnnetus on siiski füüsiliste nuppude puudumine ning lisaks on liugurid valgustamata. Miks see hea on?

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.