e-4ORCE on tehnoloogia, mis kõik neli ratast paigalt startides vedama paneb ning mille abil saavutatakse 600 Nm pöördemomendi toel kiirendus sajani kõigest 5,7 sekundiga. Juhitavuse parandamiseks suudab e-4ORCE jaotada 100% võimsusest esiratastelt tagaratastele ning sõltumatu rataste veojõu reguleerimine võimaldab korrigeerida ala- või ülejuhitavust.

Süsteem juhib sõiduki käitumist ka pidurdamisel, et tagada sujuv ja stabiilne sõit. Sellised on andmed, mis käivad Ariya parima versiooni kohta ja - plaanide kohaselt peaks see Eestisse jõudma veebruaris-märtsis.

Nissani elektrilistele autodele omaselt on ka Ariyal olemas e-Pedal, mis on eriti mõnus lahendus linnasõidul kiirendamiseks ja aeglustamiseks – piduripedaali pole sisuliselt vaja.

Ariya on saadaval 63 kWh või 87 kWh akuga. 87 kWh aku on saadaval nii ühe mootoriga versioonile, kui kahe mootoriga e-4ORCE’ile.

Loomulikult oleneb ka võimsus konkreetsest versioonist, kõige võimsamal on see kuni 394 hj (290 kW), ühe elektrimootoriga ja 63 kWh akuga Nissan ARIYA arendab kuni 217 hj.

Nissan Ariya

Mis puutub sõiduulatusse, siis ideaaloludes on Ariyal selleks kahe akuga versioonil kuni 533 kilomeetrit. Kõige lihtsamal mudelil – ehk 63 KWH üksnes esiveolisel versioonil - on hobujõude 218, pöördemoment 300 Nm ja sõiduulatus kuni 403 km. Talvisel ajal peaks suurema akuga versiooni sõiduulatuseks kujunema 300-350 km.

Suur samm isejuhtivate autode suunas on tehtud lahendusega ProPilot, mis kasutab sobiva kiiruse ja pikivahe (kuni peatumiseni) valimisel kaardi- ja navigatsiooniandmeid, maha- ja pealesõitude asukohti ning liiklusvoogu ja hoiab masina sõiduraja keskel.

Olemas on ka jalakäija/ratturi tuvastusega eesmine hädapidurdusabi. Süsteem rakendab vajadusel automaatselt pidureid, et sõiduk peatada ja kokkupõrge ära hoida. Süsteem tuvastab ka sõiduki taha astunud jalakäija.

Autol on olemas ka LCD-ekraaniga tahavaatepeegel, mis on ikka veel suhteliselt harjumatu nähtus, aga mida on võib olla hea kasutada, kui tagaistmel olevad reisijad või lumega kaetud tagaklaas vaatevälja takistavad. Peeglit alla keerates avaneb täiesti tavaline peegliversioon.

Auto sisemuses torkab esmalt silma ühtselt terviklik, ohtralt puiduimitatsiooniga kaetud esiarmatuur.

Nissan Ariya

Kohe seejärel avar jalaruum kahe eesistuja vahel ning nahksed esiistmed. Armatuuri on integreeritud kaks 12,3 tollist HD-kvaliteedis digiekraani.

Pagasiruumi mahuks on 466 liitrit ehk et vähemalt nelja kohvri jagu ruumi on seal küll. Masinal on 60/40 jaotusega allaklapitav tagaiste ning istme mõlemad osad saab põrandaga ühetasaseks klappida. Auto esiistmed on suhteliselt kõrge istumisasendiga – aga sellega harjub väga kiiresti ära.

Nissan Ariya

Crossoverile omaselt on autol ka kõrge kliirens – 18 cm. Vaskne punakas toon sobib sellele hoogsate kergete joonte ning soliidsust lisavate kõrgete külgedega masinale kui valatult - see on ilus ja uhke masin.

Auto hinnad algavad umbes kuuendast kümnest. Eestisse jõudvaid autosid toodetakse Jaapani pealinnas.

Masin jõudis ka Eesti Autogala 2022 finaali.