Miks siis tekkis juba 23ndat korda toimuva EAA kõrvale uus üritus? Lühidalt – Eesti aasta auto otsustati sel aastal esmakordselt Eesti Autospordi Liidu egiidi alla kolida ning see lõi korraldusmeeskonna kahte lehte. Eesti aasta auto 2023 kuulutatakse välja 28. jaanuaril osana EAL-i iga-aastasest galast, uus sündmus Eesti Autogala toimus aga 15. detsembril – umbes samal ajal, nagu varasemalt on toimunud Eesti aasta auto.

Mõlemad üritused jagavad suuresti žüriid, kuna Eesti autoajakirjanike ring on ilmselgelt üpris tilluke. Siiski, väiksed žürii erinevused on olnud piisavad, et finalistide ring erineks veidi: Eesti aasta auto finaliste on kuus ja need on Dacia Jogger, Honda Civic, Kia EV6, Mercedes-Benz EQE, Renault Mégane E-Tech ja Škoda Fabia.

Eesti Autogala finaliste oli viis: Alfa Romeo Tonale, Dacia Jogger, Kia EV6, Mercedes-Benz EQE ja Peugeot 308, seega kattusid kolm autot. Valim selgus žürii eelhääletuse tulemusena, valiti kõigi aasta jooksul Eestisse jõudnud uute autode seast, mida oli üle 40.

Kuivõrd uustulnuk, Eesti Autogala toimus juba ära, siis veidi lähemalt sellest. Lisaks põhikategooriale „Eesti auto 2022“ kandideeriti ka Eesti roheauto, sportauto ja rahva lemmiku tiitlitele, viimase hääletus toimus Rock FM-i vahendusel. Valimisse jõudmiseks pidi tegu olema viimase aasta jooksul Eestisse jõudnud uute autodega, millega Eestis proovisõitu teha sai, seega Koenigsegge-McLareneid-Donkervoorte ilmselgelt finalistide seast ei leia.

T1 keskuses asuvas Vision Venue stuudios toimunud üritus oli täis meelelahutust, autojutte, intervjuusid ja muusikat. Õhtut juhtisid Raiko Ausmees ning Le Mansil ainsa eestlasena osalenud võidusõitja Martin Rump. Muusikat tegid Tarmo Valm Band ja Räpina Jack, üritust toetasid Shell ja Alexela.

Põhikategooria finalistidega toimus enne üritust ka sõidupäev, kus kõiki autosid külg-külje kõrval võrrelda sai. Žürii hääletuse tulemusena joonistus välja järgnev paremusjärjestus:

  1. Kia EV6 – 150 p

  2. Mercedes-Benz EQE – 136 p

  3. Dacia Jogger – 124 p

  4. Peugeot 308 – 107 p

  5. Alfa Romeo Tonale – 83 p

Eesti roheauto 2022 tiitlile valiti viis finalisti 18 elektri- ja pistikhübriidauto seast. Kujunenud edetabel sai järgnev:

  1. Renault Megane E-Tech – 66 p

  2. Kia EV6 – 63 p

  3. Tesla Model Y – 62 p

  4. Škoda Enyaq Coupe iV – 49 p

  5. Nissan Ariya – 40 p

Eesti sportauto 2022 tiitlile kandideerima jõudis aasta jooksul üpris vähe autosid, sealhulgas mitmeid sportlikke linnamaastureid. Lõplik järjestus:

  1. Porsche 718 Cayman GTS 4.0 – 84 p

  2. Audi RS3 – 56 p

  3. Porsche Cayenne Turbo GT – 49 p

  4. Jaguar F-Pace SVR – 45 p

  5. Volkswagen Golf R – 41 p

  6. CUPRA Formentor VZ5 – 40 p

  7. Volkswagen Tiguan R – 35 p

Rock FM-i rahvahääletusel avaldas arvamust üle tuhande vastaja. Esikolmiku hääled jaotusid järgnevalt:

  1. Alfa Romeo Tonale – 18,6%

  2. Mercedes-Benz EQE – 17,9%

  3. Kia EV6 – 15,3%

Eesti Autogala 2022 žürii

Eesti auto žüriisse kuulusid (ülemine rida vasakult) Margus Pipar, Jürgen Maasing, Tarmo Tähepõld, Karl Salumäe, Tõnu Korrol, Kaspar Sepp, (alumine rida vasakult) Raivo Rimm, Viljar Pärnpu, Marko Habicht, Jüri Muttika ja Allan Muuk. Pildilt puuduvad Alan Vaht, Jaak Lassmann, Raiko Ausmees ja Veli V. Rajasaar.

Järgmine aasta parimaid autosid tunnustav sündmus toimub veidi rohkem kui kuu aja pärast ning sellest kirjutame kindlasti samuti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena